افغانستان، سیرالیون و چاد، بدترین کشورها برای کودکان

خبرگزاری سریع: افغانستان در بسیاری از رتبه‌بندی‌ها به لحاظ شاخص‌های جهانی حقوق بشر، شامل بدنام‌ترین کشورها است. در تازه‌ترین رتبه‌بندی یک گروه حقوق بشری، کشورهای افغانستان، سیرالیون و چاد، بدترین کشورها برای کودکان معرفی شده‌اند.

سازمان حقوق کودکان، امکان‌ها برای رشد سالم یک کودک، تاثیرات محیطی و عوامل دیگر را در ۱۸۵ کشور بررسی کرده که نتایج آن امروز چهارشنبه ۲۷ میزان، منتشر شده است.

طبق نتایج تحقیقات این سازمان؛ کشورهای آیسلند، سویدن و فنلاند، بهترین محیط ممکن برای کودکان ارزیابی شده و کشورهای سیرالیون، افغانستان و چاد، به عنوان بدترین‌ها برای کودکان معرفی شده‌اند.

براساس گزارش‌ سازمان حقوق کوکدان، ۸.۴ میلیون کودک طی چهار سال گذشته، به کودکان کار اضافه شده و اکنون شمار مجموعی کودکان کار به ۱۶۰ میلیون افزایش یافته است.

تغییرات اقلیمی و تهدیدات ناشی از افزایش گرما، یکی دیگر از عواملی است که کودکان را شدیداً تحت تاثیر قرار داده است. براساس این گزارش، بیش از یک سوم کودکان یعنی حدود ۸۲۰ میلیون کودک، در معرض امواج گرما قرار دارند.

با گرم شدن سطح زمین، دسترسی به آب آشامیدنی دشوار شده است، سازمان حقوق کودکان می‌گوید که کمبود آب صحی بالای ۹۲۰ میلیون کودک در سراسر جهان تاثیر گذاشته است.

مارک دولارت، بنیانگذار و رئیس سازمان حقوق کودکان می‌گوید که هیچ پیشرفتی درباره استانداردهای زندگی کودکان طی یک دهه گذشته رخ نداده است.

دکمه بازگشت به بالا