امریکا: طالبان با ایجاد دولت فراگیر برای کسب مشروعیت تلاش کند

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان گفت که حکومت جدید افغانستان برای کسب حمایت و مشروعیت باید برای ایجاد دولت فراگیر تلاش کرده و به حقوق زنان و اقلیت‌ها احترام بگذارد.

به گزارش خبرگزاری سریع، «توماس وست» نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در واکنش به نامه سرگشاده اخیر «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان به کنگره امریکا گفت که در این نامه تفسیر اشتباهی از بحران اقتصادی و بشردوستانه افغانستان ارائه شده است.

وی افزود: افغانستان متاسفانه پیش از اواسط ماه آگوست از بحران بشردوستانه وحشتناک رنج می‌برد که جنگ، سال‌ها خشکسالی و همه‌گیری کرونا آن را بدتر کرده بود.

وست ادامه داد: مقامات امریکا سال‌ها به طا-لبان تصریح کرده بودند که اگر آنها به‌جای یک راه‌حل سیاسی و برخاسته از مذاکره با افغان‌های هم‌وطن خود به دنبال تسلط نظامی باشند، همه کمک‌های حیاتی غیرانسانی ارائه‌شده توسط جامعه بین‌المللی، در اقتصادی که به شدت به کمک‌ها از جمله خدمات اساسی وابسته است، متوقف خواهد شد.

نماینده ویژه امریکا در ادامه اظهارد کرد که  واشنگتن به دیپلماسی شفاف و صریح با امارت اسلامی ادامه خواهد داد.

وی افزود: مشروعیت و حمایت باید از طریق اقداماتی برای مقابله با تروریسم، ایجاد یک دولت فراگیر، و احترام به حقوق اقلیت‌ها، زنان و دختران، از جمله دسترسی برابر به آموزش و اشتغال به دست آید.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a1068b
دکمه بازگشت به بالا