تیر اندازی بر محفل کنگره جمعیت اسلامی

خبرگزاری سریع، کابل: شاهدان عینی می‌گویند که صدای تیر اندازی در سرک میدان هوایی کابل، جایی که محل برگزاری کنگره حزب جمعیت اسلامی شاخه عطا محمد نور می‌باشد شنیده شده است.
به گفته‌ی شاهدان محل، تیر اندازی میان طرفداران عطا محمد نور و امان الله گذر در جریان نشست کنگره حزب جمعیت اسلامی شاخه عطا محمد نور که در هوتل استقلال ناحیه ۱۵ شهر کابل برگزار گردیده، صورت گرفته است
مرتضی جلالی، مسئول واحد رسانه‌های کنگره حزب جمعیت به رهبری عطا محمد نور، تایید می‌کند که در محل برگزاری مجمع عمومی این حزب در هتل استقلال تیراندازی صورت گرفته است.
جلالی در مورد تلفات احتمالی این تیراندازی چیزی نگفت، اما افزود که درگیری اکنون نیز جریان دارد.

به گفته او، شماری از اعضای شورای رهبری جمعیت نیز در محل درگیری حضور داشته‌اند.
از جانب دیگر گفته شده است که خانه عطامحمد نور در کابل محاصره شده است، مرتضی جلالی اما در این مورد اظهار بی‌خبری کرد.
نشست مجموعی حزب جمعیت شاخه عطا محمد نور امروز پنج‌شنبه در حال برگزاری است، در پیوند به آن احمد مسعود پسر احمدشاه مسعود با نشر یک نوشته در فیسبوک اش خطاب به عطا محمد نور گفته بود که جمعیت اسلامی با چند فرد، موفق به برگزاری کنگره نمی‌گردد. به گفته آقای مسعود، کنگره زمانی مشروعیت دارد که عموم رهبران و بزرگان جمعیت اسلامی در آن حضور داشته باشند.
تنش میان اعضای جمعیت اسلامی زمانی اوج گرفت که عطا محمد نور رئیس اجرایی این حزب خواستار برگزاری کنگره گردید که صلاح الدین ربانی و بعضی از چهره‌های دیگر آن با آن مخالفت نمودند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a74b
دکمه بازگشت به بالا