ذبیح‌الله مجاهد: عاملین حمله بر مرکز آموزشی کاج و مسجد وزیر اکبرخان کشته شدند

خبرگزاری سریع: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی صبح امروز شنبه ۳۰ میزان، با نشر توییتی می‌گوید: “روز گذشته، علیه یک گروپ ملیشه‌های داعشی از طرف نیروهای قطعات خاص عملیات اجرا شد. در ابتدا دو تن آنها بازداشت شدند، بعداً در مربوطات حوزه هشتم شهر کابل، یک مرکز آنها کشف و تحت عملیات قرار گرفت.”

مجاهد در ادامه می‌افزاید: “در نتیجه این عملیات، شش تن داعشی هلاک شدند و اسلحه، بمب‌های دستی، مواد انفجاری و یک عراده موتر کرولا از نزد آنها به دست آمد.”

به گفته مجاهد: “داعشی‌های کشته شده در این عملیات کسانی بودند که در انفجارات اخیر در مسجد وزیر اکبر خان، مرکز آموزشی کاج در دشت برچی و بعضی جنایات دیگری علیه مردم ملکی دست داشتند.”

مجاهد همچنان می‌افزاید که این افراد از سوی نیرهای کشفی، کشف و تحت تعقیب قرار داشتند که بالاخره به کیفر اعمال شوم خود رسیدند. به گفته مجاهد، حین اجرای این عملیات یک تن از نیروهای امنیتی کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

این در حالی است که صبح روز هشتم میزان، مرکز آموزشی کاج در غرب کابل که در آن آزمون آزمایشی کانکور در جریان بود، هدف انفجار حمله کننده انتحاری قرار گرفت که براساس آخرین آمار اعلام شده، دست‌کم ۵۶ نفر که اکثریت آنها دختران دانش‌آموز بودند، کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

دکمه بازگشت به بالا