هدر بار: وعده‌های طالبان هیچ ارزشی ندارد

خبرگزاری سریع: هدر بار، رئیس بخش زنان سازمان دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به دیدارهای دبیرکل شورای پناهندگان ناروی با مقام‌های امارت اسلامی در قندهار، صبح امروز هشتم جوزا، در توییتر خود نگاشته است که “وعده‌های طالبان هیچ ارزشی ندارد”.

https://twitter.com/heatherbarr1/status/1663053116311318529

 

یان ایگلند، دبیرکل شورای پناهندگان ناروی پس از دیدار با شماری از مقام‌های امارت اسلامی در قندهار گفته بود که آنان رهنمود بازگشت زنان به کار و تحصیل را تقریباً تکمیل کرده‌اند. ایگلند افزوده بود که امارت اسلامی مایل به تطبیق راه‌حل «کار زنان برای زنان» برای پاسخ‌گویی به بحران بشری در افغانستان هستند.
رئیس بخش زنان سازمان دیده‌بان حقوق بشر در ادامه افزوده است: “اما آنان بیش از یک‌ونیم سال می‌شود که وعده داده‌اند که به دختران اجازه می‌دهند به مکتب بروند، در حالی‌که ما هیچ نشانه‌ای از پیشرفت در این زمینه نمی‌بینیم و برعکس، سرکوب زنان و دختران بیشتر شده است.”
به گفته هدر بار: “طالبان در دور اول حاکمیت‌شان در افغانستان بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی نیز وعده‌های مشابه داده بودند و به آن عمل نکردند”. وی در ادامه تأکید کرده است: “وعده‌های طالبان هیچ ارزشی ندارد.”
این در حالی است که امارت اسلامی در اوایل ماه جوزای سال گذشته، کار زنان در نهادهای غیردولتی داخلی و بین‌المللی را تا اطلاع بعدی ممنوع کرد. از آن زمان تاکنون، جامعه جهانی و سازمان‌های امدادرسان بارها خواستار لغو فوری این دستور شده‌اند.
مقام‌های امارت اسلامی اما می‌گویند که ممنوعیت کار و تحصیل زنان مربوط به «ارزش‌های داخلی» افغانستان می‌شود و کشورهای خارجی و سازمان‌های بین‌المللی نباید در این مورد مداخله کنند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا