حرکت دادخواهی خبرنگاران افغانستان، اتحادیه‌ی خبرنگاران آزاد افغانستان را غیرمشروع خواند

حرکت دادخواهی خبرنگاران افغانستان، اتحادیه‌ی خبرنگاران آزاد افغانستان را غیرمشروع خواند

 

حرکت داد‌خواهی خبرنگاران افغانستان، اتحادیه‌ی خبرنگاران آزاد افغانستان را غیر مشروع و مافیای رسانه نامیده است.

خبرگزاری سریع: حرکت دادخواهی خبرنگاران افغانستان ام‌روز(دوشنبه، ۷ حوت سال روان) طی نشر خبرنامه‌ای، اتحادیه‌ی خبرنگاران آزاد افغانستان را اتحادیه‌ی غیرمشروع که رسمیت ندارد، عنوان کرده است.

در خبرنامه‌ای این اتحادیه آمده است که این اتحادیه از سوی‌خبرنگاران واقعی هیچ مشروعیت ندارد و در راس آن فردی قرار دارد که حق خبرنگاران واقعی را حیف‌و‌میل می‌کند.

این اتحادیه‌ ام‌روز، جشنواره‌ای را زیر نام(جشنواره‌ی جایزه‌ی برتر رسانه‌ای افغانستان) در هوتل انترکانتیننتال برگزار کرده بود؛ اما (حرکت دادخواهی خبرنگاران افغانستان) برگزاری این جشنواره را نمایشی، پرهزینه و خیانت در حق خبرنگاران عنوان کرده است.

حرکت دادخواهی خبرنگاران افغانستان، برگزاری چنین برنامه‌ها را، خاک‌زدن به‌چشم نهاد‌های خارجی که به‌منظور اخذ پروژه‌های شان برگزار می‌کند، مردود شمرده است.

در‌‌ خبرنامه‌ی این اتحادیه آمده که برگزاری چنین برنامه‌ها خیانت دیگر در حق خبرنگاران بی‌کار که نان خوردن شب و روز  خویش را ندارند، هستند.

این اتحادیه از تمام رسانه‌های داخلی و خارجی هم‌مسلکان خویش خواسته که چنین نهادها را به‌رسمیت نشناسند و وارد معامله با آنان نشوند.

حرکت دادخواهی خبرنگاران افعانستان، از حکومت سرپرست خواستند که جواز چنین نهاد‌هایی‌که حتا نام‌بردن آن برای جامعه‌ی رسانه‌ای ننگ شمرده می‌شود را لغو کند.

این حرکت دادخواهی هم‌چنان از تمام خبرنگاران و رسانه‌های داخلی خواسته که در این گونه برنامه‌ها اشتراک نکنند و از پوشش آن هم جلوگیری کنند.

خبرگزاری سریع

دکمه بازگشت به بالا