صدور ویزای رایگان دوبار ورود ایران به زائرین اربعین افغان

جمهوری اسلامی از صدور ویزه دوبار ورود رایگان برای پنجاه هزار نفر زائرین افغان عازم کربلا خبر داد.

خبرگزاری سریع: مسئول بخش رسانه ای دفتر نماینده ویژه ریاست جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با بیان این خبر در توییتر خود نوشته است: “به منظور کمک به زائرین مسلمان مشتاق به حضور در مراسم زیارت اربعین حسینی در عراق، هماهنگی های لازم جهت ارایه تسهیلات(روادید دو بار ورود رایگان) به برادران و خواهران مسلمان افغانستان انجام پذیرفته است».
میثم مهدی پور افزود که زائرین افغان می‌توانند با مراجعه به بخش های کنسولی سفارت و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، ویزای زیارتی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در عراق را دریافت نمایند.
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز با انتشار اعلامیه ای خطاب به شهروندان مناطق غربی، شامل ولایات هرات، بادغیس، غور و فراه گفته است: “با هدف ارایه حداکثری خدمات و تسهیلات به شهروندان محترم افغانستانی که قصد شرکت در مراسم زیارت اربعین حسینی را دارند و پس از تلاشها و رایزنی های انجام شده، بدینوسیله شرایط و ضوابط صدور ویزای زیارتی اربعین به شرح زیر اعلام می گردد :
– داشتن ویزای گروهی (در دسته های پنج نفر و بیشتر) کشور عراق الزامی می باشد.
ـ ویزای دوبار ورود مخصوص اربعین به صورت رایگان و از روز شنبه، ۴ سنبله به مدت ۱۰ روز صادر خواهد شد. این بازه زمانی به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد.
ـ از علاقه‌مندان دعوت می شود به صورت گروهی و از طریق یکی از آژانس های زیارتی از تاریخ مذکور در ایام هفته از ساعت ۱۴ تا ۱۶ فرم های درخواست ویزا را به همراه اصل و کپی ویزای کشور عراق و اصل پاسپورت معتبر به بخش کنسولی ارائه نمایند. (زوار محترم از مراجعه شخصی خودداری نمایند).
این در حالی است که بنا به اعلام دولت عراق، امسال برای 50 هزار زائر افغانستانی از داخل کشور ویزای رایگان صادر می کند، که این ویزا به صورت گروهی و کاروانی صادر خواهد شد.
در همین حال، وزارت داخله و سازمان ملی مهاجرت ایران نیز در حال ثبت نام و صدور دفترچه زیارتی برای ده ها هزار مهاجر افغانستانی مقیم این کشور است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2043b

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا