واکنش‌ها در پیوند به حضور نتانیاهو در کنگره امریکا

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دعوت رییس کنگره امریکا وارد این کشور گردید و به سخنرانی پرداخت.

حضور او در کنگره مخالفت‌ها و واکنش‌هایی را از سوی اشخاص و جریان‌های سیاسی مختلف در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ نعمان قورتولموش رییس مجلس کبیر ترکیه با محکومیت از استقبال نتانیاهو در کنگره در شبکه ایکس نوشت: “جامعه‌ای که با پایمال کردن تمام آنچه بشریت به نام حقوق بشر، دموکراسی و عدالت به دست آورده، یک قاتل دسته جمعی که باید در محاکم بین‌المللی موردمحاکمه قرارداده شود، را بپا ایستاده تشویق می‌کند، به صفت شریک این کشتار در حافظه بشریت حک شده است. شرمتان باد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به استقبال از نتانیاهو نوشت: «نخست وزیر جنایتکار یک رژیم جعلی پس از ۹ ماه نسل‌کُشی و کودک‌کُشی، در آغوش حامیان خود است و اینگونه است که چندین دهه تلاش‌های فریبنده تمدن غربی برای نشان دادن چهره‌ای معصوم و انسان‌دوستانه از خود به جهانیان نقش برآب می‌شود و چهره خشِن و دیوصفتِ سیاست امریکا برای همه جهان عیان میگردد».

در همین حال، دموکرات ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندان امریکا گفت: از سخنان نتانیاهو در مورد پایان دادن به جنگ و رنج ناامید هستم.

جنبش حماس با ابراز تأسف در استقبال از نتانیاهو طی اعلامیه‌ی نوشت: بهتر بود در عوض دادن فرصت سخنرانی به نتانیاهو جهت بهبود وجهه خود، او را بازداشت و به عنوان جنایتکار جنگی تحویل دیوان بین‌المللی دادگستری می‌دادند.

بنیامین نتانیاهو در حالی به دعوت کنگره امریکا وارد این کشور شد که در غزه هزاران زن و کودک فلسیطینی توسط رژیم صهیونیستی قتل عام می‌گردد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2061b
دکمه بازگشت به بالا