چین رقیب ماهواره‌های استارلینک را به فضا فرستاد

چین ۱۸ ماهواره اول خود را به فضا فرستاد تا به عنوان رقیب استارلینک قدم اول تکمیل منظومه ۱۵ هزار ماهواره‌ای خود را بردارد.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، چین روز سه شنبه 17 اسد اولین منظومه از ماهواره‌های اینترنتی خود را پرتاب کرد. این ماهواره‌ها بخشی از شبکه‌های ماهواره‌ای را تشکیل می‌دهند که رقیب استارلینک اسپیس ایکس خواهد بود.
این صورت فلکی که به عنوان هزار بادبان شناخته می‌شود، منظومه‌ ماهواره‌ای در مدار پایین زمین است که بیش از 15هزار ماهواره دارد و چین گفته پوشش اینترنتی جهانی ایجاد می‌کند.
طبق گفته آکادمی علوم چین، یک موشک حامل از مرکز پرتاب تایوان در شمال استان شانشی چین به پرواز درآمد تا 18 ماهواره اولیه را به فضا ارسال کند.
به گزارش CCTV، چین قصد دارد تا سال 2025، تعداد 648 ماهواره را در مرحله اول ساخت این منظومه ماهواره‌ای برای ایجاد یک شبکه اینترنتی با پوشش جهانی مستقر کند.
صورت فلکی چین به عنوان مجموعه ای از ماهواره ها در مدار پایین زمین یا لئو شناخته می شود که هدف آن ارائه پوشش اینترنتی است. دو نام مطرح در این فضا عبارتند از استارلینک که توسط شرکت اسپیس‌ایکس ایلان ماسک توسعه یافته و وان‌وب که متعلق به شرکت اروپایی Eutelsat است.
چین در سال 2020، شبکه BeiDou را تکمیل کرد. این شبکه مجموعه‌ای از ماهواره‌ها است که یک سیستم ناوبری جهانی را برای رقابت با سیستم موقعیت یاب جهانی متعلق به دولت آمریکا یا GPS، تشکیل می‌دهد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2201b
دکمه بازگشت به بالا