مجاهد: شکل‌گیری داعش در دوران حضور امریکا بود

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست در گفتگو با شبکه العربیه فارسی کشته شدن ایمن الظواهری را در افغانستان رد کرد و گفت تا کنون به هیچ سندی دست نیافته ایم که تایید کننده ادعای امریکا در مورد کشتن ایمن الظواهری در کابل باشد.

آقای مجاهد با یاد آوری از تبلیغات نا امنی و حضور گروه‌های افراطی در افغانستان گفت: هیچ گروه افراطی در کشور ما حضور ندارد. او تأکید کرد که گروه «داعش خراسان» در دوران حضور نیروهای امریکایی در افغانستان شکل گرفته و نفوذ کرده است و حکومت سرپرست افغانستان گزارش‌های مربوط به وجود داعش در کشور را نمی‌پذیرد.
وی در این مصاحبه عدم حضور ملا هبت الله آخند زاده را در ملأ عام دلیل امنیتی و مذهبی عنوان کرد. آقای مجاهد حضور اعضای (تی تی پی) در خاک افغانستان را رد و گفت که حکومت سرپرست از هیچ گروه حمایت نمی‌کند و خاک افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست.
آقای مجاهد امریکا را به عدم پایبندی به توافقنامه دوحه متهم کرد و گفت که امارت اسلامی به تعهدات خود مطابق این توافقنامه عمل کرده است.
این در حالیست که پیش از این جو بایدن رئیس جمهور امریکا گفته بود که الظواهری را در کابل در حالیکه روی بالکن خانه اش مخفی شده بود هدف قرار داده و از بین برده است، ایمن الظواهری پس از کشته شدن بن لادن به عنوان رهبر القاعده جانشین شد‌.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2293b
دکمه بازگشت به بالا