امریکا نیروهایش را به‌طور کامل از نایجریا خارج کرد

به نقل از سی‌ان‌ان، فرماندهی ارتش امریکا در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه پروسه خروج نیروهای امریکایی از نایجریا از ۱۹ می(۳۰ ثور) سال جاری آغاز شده بود، اعلام کرد: خروج نیروها و تجهیزات ارتش امریکا از پایگاه هوایی ۱۰۱ در نیامی در ۷ جولای (۱۷ جوزا) و خروج آنها از پایگاه هوایی ۲۰۱ در آگادز در تاریخ ۵ اگوست (۱۵ اسد) سال جاری تکمیل شده است.

بر اساس این بیانیه، بخش هماهنگی فرماندهی افریقا ارتش امریکا شامل یک جنرال دو ستاره و چندین کارمند نیز نایجریا را ترک کرده‌اند.

در همین ارتباط “سابرینا سینگ” معاون سخنگوی پنتاگون نیز روز دوشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که حضور پرسونل امریکایی در نایجریا تنها به حضور آنها در سفارت ایالات متحده در این کشور محدود شده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، خروج نیروهای ارتش امریکا از نایجریا ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که دولت نظامی نایجریا پس از آن که در سال ۲۰۲۳ قدرت را در این کشور در دست گرفت، به توافق‌نامه امضا شده با ایالات متحده پایان داد که به پرسونل نظامی و کارکنان غیرنظامی امریکا اجازه می‌داد در نایجریا فعالیت کنند.

یک سخنگوی ارتش نایجریا در ماه مارچ گفته بود که این توافق‌نامه‌ نه تنها در ماهیت خود بسیار غیرمنصفانه است بلکه خواسته‌ها و منافع مردم نایجریا را برآورده نمی‌کند.

حدود یک هزار نظامی امریکایی به عنوان بخشی از مأموریت ضد تروریسم ایالات متحده در نایجریا حضور داشتند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2547b
دکمه بازگشت به بالا