ممانعت از ورود زلمی خلیلزاد به ضیافت تیم ملی فوتسال در تاشکند

منابع گزارش داده اند؛ دوشنبه شب، ۲۶ سنبله، شرکت کنندگان ضیافت در قدردانی از اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان در شهر تاشکند اوزبیکستان، از حضور زلمی خلیلزاد در این ضیافت جلوگیری کرده اند.

طبق گزارش، این ضیافت توسط تاجران افغان برگزار شده بود، زلمی خلیلزاد فرستاده پیشین ایالات متحده در امور صلح افغانستان، شخصیت‌های سیاسی و شماری از افغان‌های ساکن تاشکند در آن دعوت شده بودند.

به نقل از این منبع، هنگامی که زلمی خلیلزاد می‌خواست وارد محل برگزاری ضیافت شود، شرکت کنندگان مانع ورود خلیلزاد شدند. پس از آن، زلمی خلیلزاد، دسته‌گلی را به دست همسرش “چرل بنارد” به اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان فرستاد. این منبع افزود که زلمی خلیلزاد و همسرش چرل بنارد برای سپری کردن تعطیلات خود در تاشکند هستند.

زلمی خلیلزاد در سال ۲۰۱۸ به عنوان فرستاده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان گماشته شد و در فبروری ۲۰۲۰، توافقنامه صلح دوحه را امضاء کرد. بسیاری از کارشناسان و شهروندان افغانستان، توافقنامه دوحه را «سند تسلیم‌دهی افغانستان به طالبان» می‌دانند و معتقد اند که زلمی خلیلزاد این ماموریت را با پوشش مذاکرات صلح به انجام رساند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2549b
دکمه بازگشت به بالا