درخواست معترضان اسرائیلی برای توافق آزادی اسرا با برقراری آتش‌بس

جمعیت عظیمی از تظاهرات‌کنندگان در چند شهر در سراسر اسرائیل تجمع کردند و از نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و کابینه او خواستند بازگشت اسرا را در اولویت قرار دهند.

معترضان در تل‌آویو مقابل مقرهای نیروهای نظامی رژیم اسرائیل تظاهرات برگزار کردند و ضمن سردادن شعارهای ضد کابینه نتانیاهو، مانع عبور و مرو شدند.

یکی از افراد حاضر که تیشرت‌ها و برچسب‌هایی با پیام‌های تحقیرآمیز درباره وزیر افراطی امنیت داخلی اسرائیل ایتامار بن گویر را پخش می‌کرد، گفت که توافق آتش‌بس در غزه در ازای بازگشت اسرای اسرائیلی، درخواست اصلی معترضان است.

طبق تخمین رژیم اسرائیل، 101 اسیر همچنان در غزه هستند که یک سوم آن‌ها زنده نیستند.
این معترض اسرائیلی گفت که نتانیاهو از طولانی کردن جنگ نفع می‌برد و توضیح داد «آن‌ها (مقام‌های اسرائیلی) می‌دانند که به‌محض اتمام جنگ باید پاسخگو باشند که چگونه اسرائیل را به هفتم اکتوبر (عملیات طوفان‌الاقصی) رسانند و تحقیقاتی سراسری انجام و مطالبه برگزاری انتخابات مطرح خواهد شد که همه نظرسنجی‌های حال حاضر نشان می‌دهد آن‌ها شکست سختی خواهند خورد».
تظاهرات گسترده شنبه شب، از اولین تجمعات اعتراضی در اسرائیل بعد از حمله موشکی اول اکتوبر ایران بود که رژیم اسرائیل برگزاری چنین تجمعاتی را به بهانه نگرانی‌های امنیتی ممنوع کرده بود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2921b
دکمه بازگشت به بالا