نشست اضطراری رهبران سیاسی در خانه رییس پارلمان؛ اسماعیل خان والی هرات تعیین می‌شود؟

شماری از رهبران سیاسی شنبه شب، نهم اسد، در خانه میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان نشست اضطراری  برگزار کردند. در این نشست گماشته شدن اسماعیل خان، به عنوان والی هرات از جمله محورهای گفت‌وگو بوده است.

دفتر مطبوعاتی مجلس نماینده‌گان اعلام کرده است که در این نشست اضطراری، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان و شماری اعضای مجلس نماینده‌گان و مقام‌های پشین حکومت حضور د اشته‌اند.

حبیب الرحمن پدرام ، عضو مجلس نماینده‌گان کشور که از اشتراک کننده‌گان این نشست بود، در صفحه فیس‌بوکش نوشته است که در این نشست روی موارد مهم کشور، به‌ویژه امنیت، سیاست و صلح گفت‌وگو شده است.

پدرام افزوده است که در این نشست گماشته شدن اسماعیل خان، به عنوان والی جدید هرات و نیز به حیث رییس شورای نظامی این ولایت بحث شده است.

برخی از نماینده‌گان خواسته‌اند تا کادرهای نظامی در هرات در رأس فرماندهی نبرد قرار گیرند. در ضمن این نماینده‌گان از حکومت خواسته‌اند که جبهه‌ای بسیج مردمی را با مهمات بیش‌تر تجهیز و حملات هوایی بر مواضع گروه طالبان را بیش‌تر کند.

طبق اعلام دفتر مطبوعاتی مجلس نماینده‌گان، قرار است این نشست‌ها ادامه پیدا کند.

این در حالی است که محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور از مجلس نماینده‌گان خواسته تا نشست فوق العاده را برگزار کند.

در جریان روزهای اخیر طالبان حملات‌شان بر ولایت هرات را شدت بخشیده‌اند. در عین حال صبح روز یک‌شنبه، دهم اسد، وزارت دفاع ملی نیروهای تازه نفس را برای سرکوب طالبان به این ولایت فرستاد.

زکریا رادمنش

لینک کوتاه

https://sarie.news/a753b
دکمه بازگشت به بالا