شرکت برشنا قرارداد برق وارداتی تاجیکستان را تا یک سال دیگر تمدید نمود

شرکت برق برشنا اعلام کرده است که قرارداد برق وارداتی از تاجیکستان را تا ختم سال ۲۰۲۲ تمدید کرده است.

این شرکت روز دوشنبه، ششم جدی، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حافظ محمدامین، رییس عمومی اجرایی شرکت برشنا، طی یک سفر رسمی به تاجیکستان،  قرارداد برق وارداتی از این کشور را تا یک سال دیگر با شرکت «برق تاجیک» امضا کرده است.

به نقل از اعلامیه شرکت برشنا، این قرارداد در نتیجه مذاکرات دو روزه میان دو طرف به امضا رسیده است و افزون بر این،  قراردادی که از ماه جولای سال روان الی ماه دسامبر به دلیل تحولات سیاسی در افغانستان به تعویق افتاده بود، نیز امضا شده است.

شرکت برشنا تصریح کرده است که در جریان این سفر روی پروژه‌های منطقه‌ای و انکشافی چون کاسا ۱۰۰۰ و ساخت لین ۵۰۰ کیلوولت در قسمت سکتور انرژی میان دو طرف گفت‌وگو شده است. این شرکت ابراز امیدواری کرده است که این گفت‌وگوها در آینده نزدیک نتایج مثبتی در پی داشته باشد.

از سوی دیگر شرکت برشنا خاطرنشان کرده است که هیأت افغانستانی روی ادامه همکارهای مشترک تأکید کرده و به تاجیکستان اطمینان داده است که نیروهای امارت اسلامی آماده‌اند امنیت آغاز کار پروژه‌های متوقف شده را تامین کنند.

گفتنی است که با سقوط حکومت پیشین، روابط افغانستان و تاجیکستان به تیره‌گی گراییده است. این نخستین سفر هیأت حکومت امارت اسلامی به تاجیکستان است.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا