حسینی مزاری: برای جنگ نرم باید آمادگی بگیریم

مرکز‌ فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان امروز سه شنبه، 14جدی، از دومین سال‌یاد شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان” سردار سلیمانی قهرمان ناشناخته افغانستان” در کابل تجلیل کردند.
سید عیسی حسینی مزاری رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان در این برنامه گفت:” با شکست امریکا، ما تازه وارد جنگ نرم شده ایم که در راس آن امریکا و انگلیس قرار دارد.”
آقای مزاری شخصیت شهید سلیمانی را فرا ملیتی و فرا دینی خوانده گفت که سلیمانی خدمات زیادی برای مردم افغانستان انجام داد و او قهرمان مبارزات نه تنها برای مردم افغانستان؛ بلکه اکثری‌ کشور‌های اسلامی و همچنان دیگر ملل آزاده جهان است”.
مزاری به شرح ابعاد شخصیتی سلیمانی پرداخته گفت:” هدف شهید سلیمانی نجات بشریت و انسانیت بود، او با مبارزات خود در برابر جهل و استکبار به خوبی ثابت نمودند که مدافع حقیقی حقوق بشر در جهان است”.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی فرا حزبی فرا ملیتی و فرا مذهبی فکر می‌کرد گفت:” برای او تمام کشور‌های اسلامی و ملت‌های آزاده جهان مهم بود او با حمل دغدغه‌های ملت‌های آزاده برای رفع مشکلات آنها تلاش کرده و رزمید. او در بحث مذهبی تفکر یک شیعی واقعی را تبارز داد که در فکر دیگر مذاهب اسلامی می‌باشد”.
رئیس عمومی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان فرمانده فقید سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران را یک الگو خوبی اخوت و تقرب مذاهب اسلامی خوانده تاکید نمود کسانیکه ادعای شکست امریکا را  در افغانستان دارند باید از شهید سلیمانی الگوی استادگی بگیرند.
آقای مزاری خطاب به طالبان گفت: با الگو گیری از شهید سلیمانی دربرابر شیطنت‌های امریکا استادگی کرده و حکومت وسیع البنیاد را تشکیل بدهید.
او افزود: مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان افغانستان با داشتن کادرهای مسلکی و مجرب جدا از شورای علمای شیعه و دیگر نهاد‌های شیعی خواهان تعامل و همکاری با امارت اسلامی است.
ازسوی هم حال یارمحمد رحمتی رئیس مرکز فعالیت فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل گفت:” قاسم سلیمانی در برابر خوارج مدرن جهانی که برای نا بودی امت مسلمه آستین بالا کرده بود استادگی کرد و امت را نجات داد اگر تلاش و مبارزات او نمی‌بود معلوم نبود که جهان اسلام امروز با کدام بد بختی‌ها مواجه می‌شد.
آقای رحمتی افزود که ما از برکت تلاش و مبارزه شهید قاسم سلیمانی ابرقدرتی جز اسلام را نداریم و به رسمیت نمی‌شناسیم.
سلیمانی با داشتن تجربه های جنگی و فرماندهی نیروهای گوناگون در نقاط مختلف، به مرموز ترین و با برنامه ترین فرمانده در سطح ایران مبدل شد.
جنگ با برنامه ی او، سبب شد تا سپاه به استراتیژیک ترین مناطق دشمن دسترسی پیدا کنند و در نقطه های اصلی دشمن را به چالش بکشند.
سردار سلیمانی نه تنها در عرصه جنگ نظامی گری، بلکه در عرصه سیاست به یکی از مهره های کلیدی نطام جمهوری اسلامی مبدل شده بود.
موقف گیری های تند او در برابر سیاست های آمریکا در منطقه، او را به یکی از تاثیرگذارترین چهره های سیاسی_نظامی مبدل ساخت‌ و این امر باعث شد که او نزدیکترین چهره به آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، تلقی شود.
اقدامات بجا و شایسته او در میادین جنگ، دلیلی موجهی برای تبدیل شدن او به یک چهره ی منطقه یی و جهانی شد. سلیمانی نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای عراق، سوریه، یمن، فلسطین و افعانستان؛ طرفدارانی سرسخت داشت.
او کم کم به یک رهبر نظامی بی بدیل برای جنگ در برابر استبداد تبدیل شده بود و از او به عنوان سمبول جنگ در برابر آمریکا یاد می شد.
سرانجام، قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به تاریخ 13 جدی سال 1398 همراه با ابومهدی المهندس معاون فرمانده الحشد الشعبی عراق در یک حمله هواپیمایی نظامی امریکا در میدان هوایی بغداد عراق به شهادت رسید.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا