۳۲ میلیون دالر کمک بشردوستانه دیگر به افغانستان رسیده است

بانک مرکزی افغانستان می گوید که بسته ۳۲ میلیون دالری کمک های بشردوستانه به افغانستان رسیده است. این در حالی است که پیش از این نیز بسته های کمکی جامعه جهانی وارد کشور شده بود.

بانک مرکزی افغانستان امروز (سه شنبه، 19 دلو) اعلام کرده که بسته ۳۲ میلیون دالری کمک های بشردوستانه به افغانستان رسیده است.

بانک مرکزی گفته که از کمک های بشردوستانه جامعه جهانی قدردارنی می کنیم و خواستار همکاری های بیشتر در این زمینه می باشیم.

این بانک همچنین افزوده که از هر حرکت اصولی که سبب آمدن اسعار به کشور شود و به نیازمندان جامعه کمک کند، قدردانی می نماید و در این زمینه به تلاش های خود ادامه می دهد.

این کمک در حالی انجام می شود که اخیراً عبدالله الدرداری، رییس برنامه‌ی انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است که سازمان ملل حدود ۱۳۵ میلیون دالر را در بانکی در افغانستان در اختیار دارد، اما به دلیل ممنوعت استفاده از ارز خارجی نمی‌تواند آن‌را مصرف کند. او در عین حال گفته است که بانک مرکزی افغانستان نتوانسته است این مقدار دالر را به پول افغانی تبدیل کند.

بعد از این اظهارات، بانک مرکزی افغانستان با رد این ادعا، گفت که مبلغ متذکره تا کنون به این بانک رجعت داده نشده است. این بانک گفته است که ذخایر کافی پول افغانی در دسترس دارد و تا کنون به هر تقاضایی در این زمینه پاسخ مثبت داده‌ است.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا