حضور پرشور مهاجرین افغانستانی در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران

جمعی از مهاجرین افغانستانی در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران، روز قدس را روز حمایت از مستضعفین جهان و مبارزه با استکبار جهانی را خواندند.

جمعی از شخصیت ها و مهاجرین افغانستانی در تهران امروز جمعه(9 ثور) با حضور در جمع پرشور راهپیمایان روز جهانی قدس، با سردادن شعارهایی چون «مرگ بر امریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر استکبار، مرگ بر صهیونیست، افغانستان و فلسطین، دو زخم بر یک پیکر، افغانستان و فلسطین مظلوم، اما علیه استکبار» ضمن اعلام حمایت از ملت همیشه مظلوم فلسطین و سرزمین بیت المقدس به خصوص مجسدالاقصی، شدت خشم و انزجار خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت امریکای جنایت کار، کشورهای غربی و کشورهای مرتجع عربی، اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری، ریاست کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان و عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) در جریان این راهپیمایی گفت: امروز روز جهانی قدس است، روز حمایت از مستضعفین جهان و مبارزه با استکبار جهانی.

به گفته وی، در تظاهرات امروز اگرچه ملت های مختلف در منطقه و کشورهای دنیا همه در یک صف و با یک صدا، اما با مشتهای گره کرده به ندای حضرت امام خمینی رحمت الله علیه لبیک گفته و به پیروی از فرمان حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی به صحنه آمدند و به وظایف دینی و انسانی خود عمل کردند، ولی در این میان هم صدایی ملت مظلوم افغانستان با سایر ملت ها جالب توجه بود.

حسینی مزاری تأکید کرد: با وصف اینکه افغانستان با شرایط ناگواری مواجه است، اما با آن هم از یاد و حمایت فلسطینیان غافل نشدند و هر فرد حقیقی و حقوقی به اندازه توان کاری کرد، اما مهاجرین مقیم ایران بسیار گسترده تر و پرشکوه تر از همیشه در کنار برادران و خواهران ایرانی خود حضور یافتند و خواهان حمایت از نهضت ملت فلسطین و نابودی اسراییل گردیدند.

راهپیمایی روز جهانی قدس، امروز جمعه(9 ثور) در سراسر ایران به خصوص در شهر تهران بسیار متفاوت تر و پرشورتر از سال های گذشته برگزار شد. در میان شهروندان ایرانی، مهاجرین افغانستانی نیز در شهرهای مختلف ایران، حضور پررنگی در این راهپیمایی تاریخی داشتند و در کنار برادران و خواهران ایرانی خود، فریاد مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا