برگزاری مراسم یادبود سالگرد ارتحال امام خمینی در کابل

‎روز جمعه ۱۳ جوزا در شهر كابل همایش مردمی در سوگ آفتاب به مناسبت سی‌وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از سوی بنیاد اجتماعی و فرهنگی صدای هموطن با حضور ده‌ها تن از استادان، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد برگزار شد.

‎سید علی اکبر حسینی، استاد دانشگاه و یکی از سخنرانان این برنامه گفت: حضرت امام خمینی (ره) یک رهبر کاریزماتیک بوده و جاذبه خاص امام خمینی (ره) باعث می‌شود که همه او را دوست داشته باشند.

‎وی همچنین اضافه کرد که شاخصه های فردی امام خمینی (ره) خیلی عالی بود و در کنار مدیریت زمان، حسن خلق وی موجب برتری امام خمینی (ره) در مقابل دیگر چهره‌های سیاسی زمان شده است.

‎وی با بیان این که زهد و ساده‌زیستی یکی دیگر از شاخصه فردی امام خمینی (ره) بود، بیان داشت: ساده‌زیستی با فقر تفاوت دارد؛ بعضی‌ها هر دو را یکی می‌دانند اما امام با آن که شرایط رفاه برایش مهیا بود، ساده‌زیستی را ترجیح می‌داد.

‎حسینی علاوه نمود که امام خمینی (ره) پای‌بند به رعایت بهداشت بود و همیشه با لباس آراسته در محضر عموم حاضر می‌شد.

‎وی آخرین شاخصه فردی امام خمینی (ره) را شجاعت دانسته و افزود: امام خمینی (ره) به این باور داشت که فقط خداوند (ج) است که جان انسان‌ها را می‌گیرد و به همین دلیل امام خمینی (ره) همیشه قلب مستحکمی داشت.

‎وی در ادامه شاخصه سیاسی امام خمینی (ره) را مبارزه با استکبار دانسته و گفت: امام خمینی (ره) ثابت ساخت که ما همیشه باید استکبارستیز باشیم و از جد خودش امام حسین (ع) یاد گرفته بود که نه به کسی ظلم کند و نه ظلم را می‌پذیرفت.

‎این آگاه سیاسی بیان داشت: امام خمینی (ره) همیشه با دشمن سازش‌ناپذیر بوده و بهترین رهبرهای دنیا پیش امام ذلیل و خار بودند و دیگر شاخصه امام خمینی (ره) عدم اطاعت‌پذیری از ابرقدرت‌ها بوده که هیچ‌وقت نگذاشت قدرت‌های شرق و غرب اسلام ما را خدشه‌دار بسازد.

‎روح الله حیدری، کارشناس مدیریت فردی گفت: اندیشه اقتصادی امام خمینی (ره) خیلی عالی بود و در سخنان خود می‌گفت که اگر می‌خواهید کشوری خودکفا داشته باشیم، باید تولیدکننده باشیم؛ چرا که کشور واردکننده موفق نیست.

‎وی بیان داشت: بعضی‌ها دنیا را می‌خواهند و بعضی‌ها هم آخرت را؛ اما اسلام میانه و اعتدال است و کسانی مانند امام خمینی (ره) هم دنیا را دارند و هم آخرت را و اسلام دینی است که می‌گوید از راه درست پول پیدا کن و به مصرف برسانید.

‎ابوذر حسینی، استاد دانشگاه و دیگر سخنران این همایش گفت: حضرت امام خمینی (ره) با بنا نمودن حکومت مبتنی بر اسلام، تحول شگرفی را در سطح منطقه رقم زد.

‎وی اظهار داشت که انقلاب اسلامی در ایران موجب سقوط استکبار در جهان شده و امام خمینی(ره) متفکر عصر حاضر بود.

‎وی همچنین بیان داشت که سکان کشتی انقلاب اسلامی فعلاً بدست حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) است و با تمام وجود در مقابل استکبار ایستادگی می‌کند.

‎وی علاوه کرد: با این که سی‌وسه سال از رحلت امام خمینی (ره) می‌گذرد، اما راه او تا ظهور حضرت امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.

‎در اخیر این برنامه گروه سرود صدای هموطن و گروه سرود محمد رسول الله (ص) با اجرایی سرودهای حماسی از شخصیت امام خمینی (ره) تجلیل کردند.

گزارشگر:

سید سعید مرتضوی
لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا