ما فاتح سی سال قبل افغانستان بودیم

دانش بختیاری در دیدار با ملابرادر؛ ما فاتح سی سال قبل افغانستان بودیم/ شما فاتح امروز هستید، در صنف درسی به عنوان یک مجاهد خجالت زده هستم.

خبرگزاری سریع، کابل: دانش بختیاری استاد دانشگاه و از فعالان سیاسی افغانستان طی ملاقاتی در ارگ کابل با ملابرادر معاون رئیس الوزرای ا.ا.ا خطاب به ملابرادر گفت: نهایت افتخار دارم که امروز در کنار کسانی قرار دارم که فاتحانه آمریکا را شکست دادند و افغانستان را از یوغ اشغال نظامی غرب نجات بخشیدند. وی افزود که فرار شبانه آمریکا عطف ویتنام سازی افغانستان بود که این سناریوی شکست خورده برای دومین بار ثبت تاریخ معاصر افغانستان و جهان گردید.

این استاد دانشگاه خطاب به ملابرادر گفت: (آقای ملابرادر من به عنوان یک مجاهد عضو جمعیت اسلامی افغانستان، پسرخوانده برهان الدین ربانی و همکار نزدیک احمدشاه مسعود در جهاد برعلیه روس ها سهم فعال داشتم و سی سال قبل افغانستان را فتح کردیم؛ اما فعلا به عنوان استاد دانشگاه که در حضور محصلین قرار می‌گیرم خجالت زده هستم؛ زیرا نتوانستیم دستاوردهای جهاد را حفظ نماییم و در افکار عمومی مردم افغانستان مورد محاکمه قرار گرفتیم.)

وی خاطر نشان ساخت که مجاهدین افغان پس از شکست روس‌ها به فکر غنایم افتادند و در امور کشور سازی و توسعه نتوانستند موفقیت را به ارمغان آورند، آقای بختیاری افزود که فاتحان افغانستان از جنگ بدر که در تاریخ اسلام رقم خورد باید درس عبرت بگیرند. در این جنگ وقتیکه لشکر مشرکین شکست خورد مسلمانان سرگرم جمع آوری غنایم شدند؛ اما دشمنان اسلام با استفاده از این غفلت از پشت به آنان حمله نمود و خسارات جدی را بر لشکر مسلمین تحمیل نمودند. وی سرنوشت جهاد پس از روس‌ها را نیز با غزوه بدر مرتبط دانست و آن را شکست خوره و شرمساری برای مجاهدین عنوان نمود.

آقای بختیاری یاد آور شد که یک تفاوت عمیق در مقایسه مجاهدین با امارت اسلامی وجود دارد و آن این است که مجاهدین پس از پیروزی میان همدیگر درگیر شدند و کشور را به ویرانه تبدیل نمودند؛ اما امارت اسلامی وقتیکه وارد کابل شدند عفو عمومی اعلان نمودند و با این کار ارزشمند، کشور را از خونریزی نجات دادند. وی افزود که مبنای مشروعیت امارت اسلامی بر سه گزینه استوار است. 1- شکست دادن امریکا و هم پیمانان شان. 2- اعلان عفو عمومی. 3- رأفت و مروت اعضای امارت اسلامی در چک پاینت ها با مردم افغانستان. وی یاد آور شد حاکمیت هایی که این سه ویژگی را داشته باشند مصداق آیه شریفه ( ان ینصرکم الله فلا غالب لکم) قرار می‌گیرند و پیروزی همیشه از آن این دسته می باشد.

وی در اخیر خاطرنشان ساخت که افغان‌ها در جنگ و فتح سرزمین شان خوب درخشیده اند؛ اما چیزی که ثابت شده است، فقدان طرح و برنامه منظم جهت توسعه و حکومت داری سالم است که تاریخ سیاسیون افغانستان از این بابت به مردم و کشورشان بدهکار اند. وی ابراز امیدواری کرد که امارت اسلامی با عبرت از تاریخ گذشته این سرزمین بتواند در توسعه افغانستان نیز برنامه داشته باشند و این کشور را پس از چهل سال به شکوفایی، توسعه و اقتدار ملی برساند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا