آمریکا در صدد توافق با طالبان جهت حفظ نیروی ضد داعش

خبرگزاری سریع، کابل: آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، در سخنانی از راه دور در نشست نشریه “سیاست خارجی” گفت دولت آمریکا همزمان راه های رسیدن به توافقی با طالبان برای حفظ یک نیروی ضدتروریستی برای مقابله با داعش در افغانستان را بررسی می کند.

مقام های آمریکایی گفته اند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیمی در مورد ضرب الاجل خروج نیروها از افغانستان – براساس توافق سال پیش دوحه با طالبان – نگرفته است.

آقای بایدن هفته پیش گفت که خروج کامل نیروهای کشورش از افغانستان در ضرب الاجل تعیین شده در اول مه سال جاری “خیلی سخت” خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز آقای اسمیت گفت: “فکر می کنم احساس عمومی این است که اول مه از نظر لجستیکی خیلی زود است. ما  نزدیک ۳۵۰۰ سرباز در افغانستان داریم. متحدان ما حدود ۷۰۰۰ هزار سرباز دارند.”

او با اشاره به این که طالبان خواستار خروج کلیه نیروهای خارجی است گفت: “دولت بایدن می خواهد در مورد تمدید ضرب الاجل اول مه مذاکره کند و بعد حداقل این گزینه را بررسی کند: آیا طالبان نظرش را عوض کرده… چون آنها تقریبا همانقدر که با دولت افغانستان می جنگند مشغول نبرد با داعش (دولت اسلامی) هستند.”

طالبان قبلا هشدار داده است که اگر آمریکا نیروهای خود را مطابق توافقنامه و در ضرب الاجل تعیین شده از افغانستان خارج نکند، حملات خود را به این نیروها از سر خواهد گرفت.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a104b
دکمه بازگشت به بالا