آمریکا ۶۵۰ سرباز را پس از تکمیل روند خروج در افغانستان نگه می‌دارد

خبرگزاری سریع، کابل: اسوشیتد پرس به نقل از مقامات امریکایی گزارش داده است که۶۵۰ سرباز امریکایی برای تأمین امنیت دیپلمات‌های امریکایی در افغانستان پس از تکمیل روند خروج نیروهای بین‌المللی، باقی می‌مانند.

اسوشیتد پرس در گزارشی که روز جمعه، چهارم سرطان، نشر کرد، نوشته است که این سربازان برای تأمین امنیت سفارت‌ و دیپلمات‌های امریکایی در کابل نگه‌داشته خواهند شد.

طبق گزارش اسوشیتد پرس، مقامات امریکایی گفته‌اند که قرار است صدها سرباز تا ماه سپتامبر به گونه موقتی، نیروهای ترکی را برای تأمین امنیت میدان هوایی کابل، همکاری کنند.

منابعی که با اسوشتیتد پرس در مورد ادامه حضور نیروهای امریکایی در افغانستان صحبت کرده‌، حاضر نشده‌اند از آن‌ها نامی برده شود.

طبق گفته‌های مقامات امریکایی، بر اساس توافق میان امریکا و ترکیه، این کشور قرار است سامانه ضد موشک و راکت (C-RAM) را در میدان هوایی کابل نصب و  نیز نیرویی را برای راه‌اندازی این سیستم در این میدان جابه‌جا کند.

اسوشیتد پرس گزارش داده است که مقامات امریکایی و ترکی قرار است در هفته پیش‌رو توافق‌نامه همکاری‌شان را برای تأمین امنیت میدان هوایی کابل در انقره پایتخت ترکیه، نهایی کنند.

به گزارش اسوشیتدپرس، امریکا قصد دارد تا برای پشتی‌بانی از میدان هوایی کابل چند هواپیما را اختصاص بدهد.

مقامات امریکایی گفته‌اند که قرار است بخش بزرگی از سربازان امریکایی تا دو هفته دیگر از افغانستان خارج شوند.

با این حال، امریکا انتظار دارد تا نیروهای امریکایی و ناتو تا پیش از چهارم جولای یا اندکی بعد از این تاریخ از افغانستان خارج شوند.

مقام‌های امریکایی گفته‌اند که ممکن است خروج بیش‌تر سربازان امریکایی تا قبل از ماه جولای به دلیل چالش‌ها از جمله گسترش ویروس کرونا در سفارت امریکا در کابل و نیز به خاطر روند بیرون کردن همکاران افغان این نیروها، با تأخیر مواجه شود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a587b
دکمه بازگشت به بالا