اتاق تجارت و صنایع افغانستان: پاکستان در برابر صادرات میوه از افغانستان، چالش خلق می‌کند

خبرگزاری سریع: خان‌جان الکوزی، عضو هیئت مدیده اتاق تجارت و صنایع افغانستان، پاکستان را متهم می‌کند که همه ساله در جریان فصل صادرات میوه از افغانستان، مشکل ایجاد می‌کند.

این اظهارت الکوزی پس از آن صورت می‌گیرد که پاکستان هفته گذشته، افزایش مالیه از هر تُن میوه به شمول انگور، انار و سیب افغانستان را از 11 هزار به 80 هزار روپیه اعلام کرد.

با آنکه این تصمیم دوباره لغو شد، اما خان‌جان الکوزی به رسانه‌ها می‌گوید که اعلام افزایش مالیه، تاجران و باغداران افغانستان را شدیداً متاثر ساخته است.

او در این خصوص گفته است: “متاسفانه، هنگامی که فصل میوه در افغانستان فرا می‌رسد، یک مشکل به میان می‌آید که نه تنها به تاجران، بلکه به باغداران و دهاقین زیان مالی وارد می‌کند. پاکستان در نهایت تصمیم خود را پس گرفت، اما انتظار داریم که این مشکل دوباره در آینده ایجاد نشود.”

براساس گزارش‌ها، به دنبال اعلام افزایش تعرفه بالای میوه‌های افغانستان، ده‌ها موتر باربری تاجران افغانستان که میوه را به پاکستان انتقال می‌داد، در مرز سپین بولدک متوقف شده و مقدار زیاد میوه در این جریان فاسد شده است.

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد اما شب گذشته 18 سنبله، با نشر رشته توییتی گفته است که پس از نشست مسئولان این سفارت با مقام‌های پاکستانی، اسلام‌آباد از تصمیم خود درباره افزایش مالیه بر میوه‌های افغانستان منصرف شده است.

دکمه بازگشت به بالا