اتحادیه اروپا با ۲.۹ میلیون یورو تخفیف قرضه از افغانستان حمایت می کند (منافن)

اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که این سازمان افغانستان را با ۲.۹ میلیون یورو تخفیف تسویه قرضه، در حمایت از کشور برای حفظ و پیشرفت در جهت اهداف توسعه پایدار، ساپورت خواهد کرد.
اتحادیه اروپا اظهار داشت که بیماری همه گیر کرونا پیامدهای شدیدی در زمینه صحت، اجتماعی و اقتصادی در سرتاسر جهان به همراه داشته است. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، سطح بدهی قبل از بحران بسیار بالا بوده و اکنون در معرض خطر ناپایدار شدن هستند.
بر اساس این بیانیه، افغانستان به دلیل محدودیت در فعالیت های اقتصادی و تجارت، باید با کاهش شدید درآمد در نتیجه بحران کنار بیاید. در حالی که بار هزینه برای صحت و سایر خدمات اجتماعی افزایش یافته بود، درآمد مالیاتی در بازه زمانی اپریل تا می ۲۰۲۰ کاهش یافت.
دولت افغانستان موفق شد مقادیر قابل توجهی از قرضه های فوق العاده معتبر را از صندوق بین المللی پول قرضه بگیرد تا کسری مالی خود را در زمان بحران پوشش دهد. اما اگرچه سطح بدهی افغانستان هنوز پایین است، درآمد فعلی آسیب پذیری را افزایش می دهد. اعلامیه امروز خبر خوبی برای افغانستان است، زیرا این بودجه اضافی فضای بیشتری را برای افزایش هزینه کردن در زمینه های اجتماعی، صحی و اقتصادی در پاسخ به بحران کوید-۱۹ ایجاد می کند.
در این بیانیه آمده است علاوه بر افغانستان، ۲۷ کشور از آسیب پذیرترین کشورهای جهان از طریق کمک اتحادیه اروپا از خدمات بدهی بهره مند خواهند شد. این بیانیه حاکی از آن است که این حمایت در لحظه مهمی صورت می گیرد زیرا حمایت اعلام شده به ثبات اقتصاد کلان افغانستان نیز کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a212b
دکمه بازگشت به بالا