اتحاد منطقه برای نابودی فتنه ضروریست

تحولات یک‌سال اخیر به خوبی نشان می‌دهد که فتنه‌ای برای منطقه طراحی شده تا این جغرافیای بزرگ را به آتش بکشد و در رقابت‌های منطقه‌ای، غرب سلطه یابد و آشوب به پا کند. زمانیکه امریکا در طولانی‌ترین جنگ خود در افغانستان شکست خورد و فراری شد، بدیل حضورش، پروژه داعشیت را پیش کشید تا به عنوان نیروهای نیابتی‌اش عمل کنند و این کشور را از دست نداده باشد.

البته با استفاده از خلاهایی که در افغانستان وجود دارد، دیده می‌شود که در شمال و غرب افغانستان گروه تروریستی داعش توانسته جغرافیایی را به دست بیاورد و نیروهایی را برای خودش جلب و جذب نماید که گفته می‌شود اکثر آنها خارجی‌ها هستند. چندی پیش نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته بود که شمار داعشی‌ها در افغانستان به ۶ هزار نفر می‌رسد.

از جانب دیگر جنگ اوکراین را شعله‌ور ساخت تا روسیه که یکی از رقبای قدرتمند امریکا در منطقه می‌باشد را درگیر کرده و خود بتواند از آب گل‌آلود ماهی صید کند. شروع آشوب در ایران که از دیگر رقبای امریکا است، پهلوی دیگر پروژه فتنه و به آتش کشیدن منطقه بود که شام روز چهارشنبه حمله تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ اتفاق افتاد که مسئولیت آنرا گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت.

فتنه شیطانی امریکا مثلث شومی را در منطقه شکل داده که در همه زوایای آن اعمال تروریستی خفته و طرح بس بزرگی را راه‌اندازی کرده‌اند. بنابراین در شرایط حاضر می‌طلبد که کشورهای منطقه از جمله ایران، افغانستان و روسیه در برابر این فتنه یک‌دست عمل کرده و نگذارند پروژه عملی گردد که آخر عاقبت آن منطقه را به آتش خواهد کشاند.

جنگی که امریکا در اوکراین شعله‌ور ساخت تا روسیه را زمین‌گیر کند، تقریباً به نفع روسیه در حال تمام شدن است و خبرها حاکی از مذاکرات بین روسیه و اوکراین می‌دهد. ایران هم از جمله کشورهایی است که در سوریه و عراق داعش را از بیخ و بن نابود کرد و این چنین شرارت‌ها و دسیسه‌هایی نمی‌تواند خللی ایجاد کند و اقدامات اخیر طالبان بر علیه داعش در ولایت‌های تخار و هرات و کابل نیز گواه از سرکوب فتنه امریکایی دارد، ولی نباید فراموش کرد که دست کشورهای غرب در عقب پروژه داعشیت نهفته و نباید غفلت شود.

منطقه باید آزاد از دسیسه‌های امریکایی گردد و نباید گذاشت افغانستان به سوریه ثانی مبدل گردد که مرکز تروریزم بین‌المللی خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا