احتمال قتل دو برابر متحدان آمریکا در افغانستان

گاردین در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد گزارش داد که سربازان انگلیس و کانادا دو برابر بیشتر از همتایان آمریکایی خود در افغانستان احتمال کشته شدن را دارند، در حالی که انگلیس کمک اقتصادی و بشردوستانه بیشتری نسبت به ایالات متحده به این کشور کرده است. طبق تحقیق منتشر شده توسط پروژه هزینه های جنگ در دانشگاه براون، خسارات ایالات متحده ۲/۳ درصد از حضور گسترده نظامی آن بود و این درصد برای انگلیس و کانادا به ترتیب ۴/۷ و ۵/۴ درصد بود.

به نقل از گاردین، جیسون دیویدسون نویسنده گزارش و استاد علوم سیاسی و امور بین الملل در دانشگاه مری واشنگتن گفت: “آمریکایی ها فداکاری های متحدان در افغانستان را کاملا درک نمی کنند و آنها را تایید نمی کنند. دیویدسون با بیان اینکه ضررهای انگلیس به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است به گاردین گفت: “من درخواست دارم که سیاست گذاران آمریکایی بیشتر راجع به هزینه های متحدان آمریکا در این جنگ ها با مردم گفتگو کنند.

یافته های مربوط به این مطالعه نشان داد که سربازان انگلیسی ۱۲ درصد بیشتر از سربازان آمریکایی در جنگ های عراق و افغانستان کشته شده اند. این ورتون سردبیر این گزارش به گاردین گفت: “روشن است که افغانستان بار قابل توجهی بر دوش سربازان انگلستان است. ارتش انگلیس تقریبا سه چهارم از کل تلفات مرگ خود در دو دهه گذشته را در افغانستان متحمل شده است. این در حالیست که جنگ افغانستان دو دهه است به درازا کشیده و آمریکا که محوریت این جنگ را به عهده داشت در حال خارج شدن است. این جنگ به هدف مبارزه با تروریزم آغاز گردید؛ اما اکنون بیش از هر زمان دیگر تروریزم در افغانستان رشد کرده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a425b
دکمه بازگشت به بالا