اختصاص دوهزار بست معلمین برای ولایت بامیان

شیخ ناظر جعفری رییس معارف ولایت بامیان می‌گوید که از ۱۰۰ هزار بست منظور شده معلمین در سراسر کشور، دو هزار بست آن به ولایت بامیان اختصاص یافته است.
آقای جعفری در گفتگو با خبرگزاری سریع گفت: با آمدن امارت اسلامی مسئله معارف در ولایت بامیان رونق خوب گرفته اما با برخی مشکلات مبنی بر ساختمان های مکاتب و معلمین خیالی که میراث نظام قبلی می باشد مواجه هستیم.
آقای جعفری گفت: ۱۰۰ هزار بست معلمین در سراسر افغانستان از سوی رهبری امارت اسلامی منظور شده که ۲ هزار بست آن به ولایت بامیان اختصاص یافته اند.
او در باره کمبود معلمین در بامیان گفت: ما دو هزار بست کمبود معلمین را داشتیم که در زمستان سال گذشته به وزارت معارف پیشنهاد دادیم که خوش‌بختانه این دو هزار بست کمبود معلمین نیز منظور شده اند که با استخدام آن دیگر کمبود معلم در بامیان نخواهیم داشت.
رییس معارف ولایت بامیان، کمبود و نبود ساختمان برای مکاتب را از دیگر چالش‌های معارف بامیان عنوان کرده گفت: ۶۲ باب مکتب در ولایت بامیان فاقد تعمیر است که برای دانش‌آموزان این مکاتب به همکاری صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف خیمه آماده کردیم.
به گفته جعفری ساختمان و خیمه دو باب مکتب در ولسوالی‌‌های ورس و پنجاب آن بامیان اخیرآ به دلیل حوادث طبیعی از بین رفته که تلاش داریم به زودی این مشکل نیز حل شوند.
رییس معارف ولایت بامیان می‌گوید که تمام کودکان آن ولایت به تعلیم و تربیه دسترسی دارند و ما مناطق را نداریم که کودکان آن از نعمت رفتن به مکتب محروم باشند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا