اعلام پشتیبانی نماینده وزارت خارجه ایران از روند صلح افغانستان

خبرگزاری سریع، کابل: میرویس ناب معاون و سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران دیدار و در مورد روند صلح افغانستان و روابط امنیتی و اقتصادی گفتگو کرد.
آقای ناب با استقبال از آقای موسوی در کابل، تحولات اخیر در مذاکرات صلح، امنیت و امور اقتصادی افغانستان را مورد تاکید قرار داد. او افزود که ادامه حمایت ایران از خواسته های مشروع مردم و دولت افغانستان در روند صلح و همچنین تلاش های ایران در ایجاد اجماع منطقه ای در مورد صلح از اهمیت بالایی برخوردار است.
آقای موسوی نیز در توضیح اهداف سفر خود به کابل، روابط افغانستان و ایران را تاریخی و ماندگار خواند. او با تاکید بر ادامه حمایت ایران از مذاکرات صلح افغانستان اظهار داشت که داشتن یک افغانستان صلح آمیز و با ثبات با حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته یک مسئله حیاتی که باید توجه لازم به آن صورت گیرد.
دو طرف همچنین در مورد اهمیت امضای توافق نامه همکاری جامع افغانستان و ایران، گسترش روابط دوجانبه، افزایش همکاری های دو کشور در زمینه های صحت، آموزش، مرز، حوزه های کنسولگری و نقش ایران در تامین صلح در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a476b
دکمه بازگشت به بالا