افزایش تلفات سیلاب در هرات به 22 نفر

مقام‌های محلی هرات می‌گویند که تلفات ناشی از جاری شدن سیلاب در این ولایت به ۲۲ نفر افزایش یافته است. جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات، در صحبت با روزنامه ۸صبح می‌گوید که افزون بر ۱۲ قربانی در ولسوالی ادرسکن، ۱۰ نفر دیگر در ولسوالی «اوبه» نیز جان باخته‌اند.

به گفته او، نشست فوق‌العاده مدیریت بحران زیر نظر والی هرات برگزار و قرار شد کمک‌های لازم از طریق موسسات و ریاست مبارزه با حوادث، به قربانیان ارایه شود. پیش از این، مقام‌های محلی هرات از کشته شدن ۱۲ نفر در پی جاری شدن سیلاب در ولسوالی ادرسکن خبر داده بودند.

سیلاب‌ها در برخی ولسوالی‌های هرات از جمله  اوبه و ادرسکن، افزون بر تلفات جانی، خسارت‌های هنگفت مالی را نیز در پی داشته است. ضیاالحق نوری، ولسوال اوبه هرات، در صحبت با رسانه ها می‌گوید که وقوع سیلاب در این ولسوالی خسارت‌های هنگفت مالی بر جای گذاشته و هزاران جریب زمین‌های کشاورزی را تخریب کرده است.

طبق اطلاعات وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث، در پی بارنده‌گی شدید و جاری شدن سیلاب ناشی از آن در نُه ولایت کشور ۱۹ تن جان باخته و ۱۰ تن دیگر ناپدید شده‌اند. با افزایش شمار قربانیان سیلاب در هرات، شمار تلفات کُل کشور به ۲۹ نفر افزایش یافته است.

احمدتمیم عظیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث روز سه‌شنبه، چهاردهم ثور به رسانه ها اعلام داشت که نُه ولایت کشور از یازدهم ثور به این سو شاهد بارنده‌گی مدهش و خسارت‌آور بوده است. این ولایت‌ها شامل بدخشان، غور، میدان‌وردک، بغلان، بامیان، سمنگان، هرات، خوست و دایکندی می‌شود.

طبق تازه‌ترین پیش‌بینی ریاست هواشناسی کشور، دست‌کم ۲۵ ولایت کشور روز چهارشنبه، پانزدهم ثور، شاهد بارنده‌گی شدید و سیلاب ناشی از آن خواهد بود. این ولایت‌ها شامل هرات، فراه، بادغیس، بدخشان، تخار، بغلان، غور، فاریاب، سرپل، بلخ، سمنگان، بغلان، پنجشیر، پروان، کاپیسا، بامیان، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، غزنی، دایکندی، پکتیا، پکتیکا، نورستان و کابل می‌شود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a404b
دکمه بازگشت به بالا