امارات متحده عربی یک محموله ۳۰ تُنی به افغانستان کمک کرد

امارات متحده عربی در ادامه کمک‌های بشر دوستانه‌اش به افغانستان این بار یک محموله ۳۰ تُنی مواد غذایی را به مردم افغانستان کمک کرد.

امارات متحده عربی در ادامه کمک‌های بشر دوستانه‌اش به افغانستان این بار یک محموله ۳۰ تُنی مواد غذایی را به مردم افغانستان کمک کرد.
در ادامه کمک‌های بشری جوامع بین الملل به افغانستان این بار یک محموله ۳۰ تُنی مواد غذایی امارت متحده عربی به مردم افغانستان به کابل رسید.

 

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی روز دوشنبه (۲۹ حمل) هنگام دریافت این کمک‌ها در میدان هوایی بین‌المللی کابل گفت: «۳۰ تُن مواد غذایی کمک امارات متحده عربی امروز به امارت اسلامی تسلیم داده شد و این کمک‌ها از طریق نهاد مربوط به نیازمندان کشور توزیع می‌شود».
آقای مجاهد گفت: پیش از این هم چندین محموله کمک‌های بشری امارت متحد عربی به افغانستان رسیده بودند و قرار است این کمک‌ها ادامه داشته باشد.
سخنگوی امارت اسلامی گفت که کمک‌های بشری جهان که در اختیار امارت اسلامی قرار می‌گیرند عادلانه با شفافیت کامل در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرند اما برخی کمک‌های که از طریق موسسات بین‌‌المللی توزیع می‌شود در روند توزیع آن‌ها شفافیت وجود ندارد.
گفتنی است که در هشت ماه اخیر مردم افغانستان با فقر و بیکاری مواجه شدند که برخی از کشورهای جهان ده‌ها کمک را به افغانستان فرستاده است.
با این حال شماری از کشورهای جهان ادامه کمک‌های بشری خویش در افغانستان را مشروط به عملکرد حکومت سرپرست کرده است.
ذبیح الله مجاهد از جهان خواست که کمک‌های بشری خویش را مشروط نساخته و اهداف سیاسی خویش را دنبال آنها قرار ندهند چون موضوع ادامه کمک‌های بشری یک بحث انسانی و عاطفی است که باید در این شرایط به مردم افغانستان صورت بگیرد.
این کمک ها در حالی به افغانستان رسیده است که پیش از این سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که ۲۴ میلیون نفوس افغانستان زیر خط فقر قرار داشته و نیاز فوری به کمک‌های بشری دارند.
سازمان ملل متحد حدود دو هفته قبل گفته بود که کشورهای جهان باید به منظور رسیدگی و جلوگیری از یک فاجعه بزرگ انسانی در افغانستان بیش از ۴ میلیارد دالر کمک کنند، اما این کشورها تعهد کردند ۲٫۴ میلیارد دالر به افغانستان کمک خواهند کرد و قرار است که این کمک ها به زودی به افغانستان برسد.

گزارشگر: سعيد مرتضوی

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا