امریکا به طالبان: راه حل مسئله افغانستان، میز مذاکره است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، در سفرش به هند از ادامه حملات طالبان ابراز نگرانی کرده و از طالبان خواسته است که خشونت‌ها را متوقف کنند و به میز مذاکره برگردند.

وزارت خارجه امریکا روز چهارشنبه، ششم اسد، اعلام کرده که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور گفته است با وجودی ‌که امریکا نیروهایش را از افغانستان خارج کرده، اما هم‌چنان درگیر مسایل این کشور است.

او گفته است که امریکا با داشتن یک سفارت قوی و برنامه‌هایی برای حمایت از زنان و دختران، به توسعه اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.

بلینکن از طالبان خواسته است که خشونت‌ها را متوقف کنند و به میز مذاکره حاضر شوند. به گفته او تنها راه حل مشکلات افغانستان میز مذاکرات است، نه میدان جنگ.

وزیر امور خارجه امریکا تاکید کرده است که پاکستان در توقف خشونت و عدم استفاده گزینه نظامی از سوی طالبان، نقشی اساسی دارد و باید از نفوذ خود استفاده کند.

این در حالی است که عمران خان در تازه‌ترین صحبت‌هایش گفته است که با خروج نیروهای خارجی، طالبان خود را پیروز میدان می‌دانند و بعید است که به سازش تن دهند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a740b
دکمه بازگشت به بالا