امریکا تا چند روز دیگر روند خروج سربازانش را از افغانستان تکمیل میکند

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده است که امریکا تا چند روز دیگر، روند خروج سربازان خود را تکمیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سریع، رویترز روز چهارشنبه، نهم سرطان، گفته است که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، شامل ۶۰۰ سربازی که برای حفاظت از دیپلمات‌ها، سفارت امریکا در کابل و کمک به امنیت میدان هوایی کابل باقی می‌ماند، نخواهد شد.

پیش از این یک مقام ارشد دولت امریکا گفته بود که با تکمیل شدن روند خروج سربازان این کشور از افغانستان، ۶۰۰ سرباز برای تأمین امنیت دیپلمات‌ها، سفارت امریکا و امکانات نظامی در افغانستان و نیز کمک به امنیت میدان هوایی کابل ماندگار خواهند شد.

پیش‌تر وزارت دفاع امریکا اعلام کرده بود که ۵۰ درصد سربازانش را از افغانستان بیرون کشیده است. این تازه‌ترین جزییاتی است که از سرعت این روند با رویترز شریک شده است.

طبق گزارش رویترز، وزارت دفاع امریکا روز سه‌شنبه، هشتم سرطان، به این خبرگزاری گفته است که خروج سربازان امریکایی به معنای پایان مأموریت این کشور در افغانستان نیست.

در همین حال، وزیر دفاع آلمان نیز روز گذشته اعلام کرده است که خروج سربازان کشورش از افغانستان پایان یافته است.

مقام‌های امریکایی با رویترز در مورد زمان دقیق خروج کامل سربازان امریکایی از افغانستان چیزی نگفته‌اند؛ اما طبق برنامه از پیش اعلام شده، قرار است روند خروج سربازان امریکایی تا یازدهم سپتامبر سال جاری تکمیل شود.

مجتبی محمدی

لینک کوتاه

https://sarie.news/a615b
دکمه بازگشت به بالا