امریکا ۶۵۰ سرباز را برای تأمین مصونیت روند خروج نیروهایش به افغانستان می‌فرستد

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داده است که ایالات متحده امریکا ۶۵۰ سرباز را طی روزهای آینده برای تأمین مصونیت روند خروج نیروهایش به افغانستان می‌فرستد.

شبکه‌ی خبری سی‌ان‌ان روز سه‌شنبه، هفتم ثور  به نقل از منابع رسمی خود در وزارت دفاع امریکا گزارش داده است که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور با اعزام این تعداد از نیروها برای تسهیل روند خروج این کشور از افغانستان موافقت کرده است.

در این گزارش آمده است که این نیروها عمدتاً از قطعه ۷۵ ارتش امریکا هستند که هم اکنون نیز به عنوان نیروهای ویژه در منطقه حضور دارند.

به نقل از گزارش سی‌ان‌ان، این نیروها هواپیماهای ویژه‌ای خواهند داشت تا بتواند آنان را به همه نقاط افغانستان انتقال دهد.

طبق معلومات این گزارش، در این هدف جنگنده‌های AC-۱۳۰ نیز این نیروها‌ را هنگام ماموریت پوشش هوایی خواهد داد.

هم‌چنان سی‌ان‌ان در این گزارش خود گفته است که آقای آستین زمان استقرار یک کشتی هواپیمابر و بمب افکن‌های B-۵۲ را در منطقه تصویب کرده است تا در صورت احساس تهدید از سوی گروه طالبان، حملاتی را انجام دهد.

این گزارش در حالی نشر شده که اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای ناتو دو روز پیش در صحبت با خبرنگاران در کابل گفت که نیروهای خارجی روند تخلیه پایگاه‌های‌شان را از افغانستان آغاز کرده‌اند.

او افزوده بود که نیروهای خارجی همه پایگاه‌های‌شان را به نیروهای افغان می‌سپارند.

گفتنی است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا در بیست‌وپنجم حمل برنامه خروج سربازان این کشور از افغانستان را اعلام کرد. طبق اعلام امریکا، این روند از اول ماه می آغاز می‌شود و تا یازدهم سپتامبر سال جاری میلادی ادامه می‌یابد.

متحدان امریکا در ناتو نیز اعلام کرده‌اند که هم‌ز‌مان با خروج نیروهای امریکایی، روند خروج سربازان خود را آغاز می‌کنند و یک‌جا از افغانستان خارج خواهند شد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a385b
دکمه بازگشت به بالا