امیرعبداللهیان: ایران از تمام ظرفیت‌های خود برای برقراری صلح و آرامش در افغانستان حمایت می‌کند

خبرگزاری سریع: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران روز گذشته ۲۶ میزان، در دیدار با محمد صادق، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان درباره اوضاع افغانستان بحث و گفتگو کردند.

وزیر خارجه ایران در این دیدار از آمادگی تهران برای برگزاری «نشست فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان» خبر داد، اما درباره زمان برگزاری این نشست معلومات ارایه نکرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به حضور ۴.۵ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران، گفت: ” از صلح و ثبات در افغانستان که موجب بازگشت مهاجرین به کشور خود می‌شود، حمایت می‌کند.”

وزیر خارجه ایران در این دیدار تاکید کرد که کشورش از تمام ظرفیت‌های خود برای برقراری صلح و آرامش در افغانستان و رفاه مردم این کشور، استفاده می‌کند.

امیرعبداللهیان با یادآوری نشست سال گذشته وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران، افزود که اجرایی شدن مصوبات آن نشست سبب از بین رفتن تهدیدات امنیتی برای افغانستان، منطقه و گسترش صلح و ثبات در این کشور خواهد شد.

نماینده پاکستان برای افغانستان نیز در این دیدار گفت: “تحولات جاری افغانستان و شرایط این کشور به دلایل داخلی و فشارهای خارجی موجب کاهش سطح زندگی مردم و افزایش ناامنی شده است.”

صادق بر اهمیت نقش سازنده کشورهای منطقه و همسایه افغانستان به ویژه ایران و پاکستان تاکید کرد.

وزارت خارجه ایران گفته است که محمد صادق، جهت رایزنی در مورد تحولات افغانستان به ایران سفر کرده است.

دکمه بازگشت به بالا