انفجار مهیب تانکر نفت در پایتخت سیرا لئون دستم 100 کشته برجای گذاشت

رسانه های محلی در «فری تاون» پایتخت سیرالئون نیز اعلام کردند که در پی انفجار مهیب تانکر نفت در مرکز این شهر تاکنون دستکم 100 نفر کشته شده اند.

پایتخت سیرالئون که حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد، شاهد انبوهی از اجساد در محله های نزدیک این انفجار است.

منابع محلی زمان انفجار تانکر 12 متری را اواخر دیشب به وقت محلی اعلام کرده اند که علاوه بر مرگ 100 نفر، دهها نفر دیگر را مجروح کرده است.

به گزارش این منابع، این انفجار به دلیل برخورد تانکر حامل نفت با یک موتر در یکی از جاده های شلوغ فری تاون روی داده است.

رسانه های محلی در فری تاون پایتخت سیرالئون تصاویر دلخراشی از اجساد سوخته شده در سرک های اطراف محل انفجار  منتشر کرده اند.

«یوون آکی‌ساویر» شهردار فری تاون در صفحه فیس بوک خود نوشت که دیدن این تصاویر بسیار ناراحت کننده است. وی اعلام کرد که میزان خسارات ناشی از این حادثه هنوز مشخص نشده است.

خانم آکی‌ساویر افزود: شایعاتی مبنی بر کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر در این حادثه وجود دارد، اما هنوز هیچ آمار رسمی از تعداد کشته شده‌ها در دست نیست.

سیرالئون در سالهای اخیر شاهد چندین حادثه دلخراش بوده که تعداد زیادی از شهروندان این کشور را به کام مرگ کشانده است. سال گذشته در جریان رانش زمین در سیرالئون دست‎کم ۲۰۰ نفر کشته شدند.

همچنین در ماه مارس سال روان، پس از آتش‌سوزی بزرگ در یکی از محله‌های فقیرنشین فری تاون پایتخت سیرالئون، بیش از ۸۰ نفر مجروح و حدود ۵ هزار دیگر به دلیل از دست دادن خانه و کاشانه خود، آواره شدند.

سیرا لئون یکی از کشور های افریقا در همسایه گی گینه موقعیت دارد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a1014b
دکمه بازگشت به بالا