انفجار موتربمب در فراه سه کشته و ۲۲ زخمی برجای گذاشت

انفجار موتر بمب‌گذاری شده در ولایت فراه سه کشته و ۲۲ زخمی برجای گذاشته است. دادالله قانع، رییس شورای ولایتی فراه می‌گوید که یک موتر نوع «سوزوکی» که مملو از مواد انفجاری بود، پس از چاشت روز سه‌شنبه، بیست‌و چهارم حمل، در منطقه «قلعه غلام‌صدیق» شهر فراه منفجر شد.

به گفته او، هدف انفجار ماموریت سمت اول حوزه اول امنیتی پولیس فراه بوده است. در این انفجار سه فرد ملکی کشته شدند و ۱۸ فرد ملکی و چهار نیروی پولیس زخم برداشتند.

رییس شورای ولایتی فراه افزود که در میان زخمیان انفجار زنان، کودکان و افراد کهن‌سال شامل هستند و یک مسجد جامع نیز در نزدیکی محل انفجار موقعیت دارد.

در همین حال، طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله در صفحه رسمی فیس‌بوکش نگاشته است که در این رویداد شش منسوب نیز پولیس زخم برداشته‌اند.

او افزوده است: «سه‌تن از هموطنان ملکی ما به شمول یک کودک شهید و ۱۸ تن دیگر به شمول کودکان مجروح شدند و وضعیت چهار تن آنان وخیم می‌باشد».

سخنگوی وزارت امور داخله طالبان را مسوول این انفجار عنوان کرده است، اما طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

هرچند گروه کاری مشترک حفاظت از غیرنظامیان به تازه‌گی در یک نشست خبری خواهان برقراری آتش‌بس در ماه رمضان شد، اما در نخستین روز ماه رمضان شهر فراه گواه یک انفجار نیرومند بود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a281b
دکمه بازگشت به بالا