انگلیس به صدها افغان و خانواده‌های شان اقامت می‌دهد

برنامه های انتقال سریع صدها افغان دیگر که برای ارتش انگلیس و دولت انگلیس و بیشتر به عنوان مترجم کار می کردند اعلام شده است. با احتساب اعضای خانواده، پیش بینی می شود بیش از ۳ هزار افغان بتوانند در انگلیس مستقر شوند و به هزار و ۳۰۰ عضو قبلی بپیوندند.این تصمیم در حالی از نگرانی برای امنیت آنها گرفته می شود که نیروهای بین المللی در حال آماده سازی برای ترک افغانستان هستند.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت کسانی که به انگلیس منتقل می شوند کسانی هستند که ممکن است در صورت عدم محافظت، در معرض خطر انتقام جویی طالبان قرار بگیرند. در طرح های قبلی معیارهای سختگیرانه ای در مورد اینکه چه کسی می تواند برای زندگی جدیدی در انگلستان اقدام کند در نظر گرفته شده و مدت خدمت و نقش های دقیق افغان ها در نظر گرفته شده بود.  به عنوان مثال اولویت با مترجمانی بود که بیش از یک سال با نیروهای انگلیسی در هلمند کار کرده بودند.

اما بر اساس سیاست های جدید دولت، به هر کارمند محلی یا سابق که بطور محلی مشغول به کار بوده و مورد تهدید جدی هستند بدون در نظر گرفتن وضعیت شغلی، درجه یا نقش یا مدت زمان خدمت، پیشنهاد انتقال به انگلستان ارائه می شود. دولت انگلیس اعلام کرده که محافظت از کسانی برای آنها فداکاری کرده اند وظیفه اخلاقی آنهاست.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a491b
دکمه بازگشت به بالا