اولین محموله واکسین کرونای جانسون – جانسون از امریکا به افغانستان رسید

اولین محموله واکسین کرونای جانسون – جانسون روز جمعه، هژدهم سرطان، از امریکا به افغانستان رسیده است.

این محموله شامل ۱٫۴۸ میلیون دوز است که از سوی راس ویلسون، سرپرست سفارت امریکا در کابل به وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، در میدان هوایی بین‌المللی کابل سپرده شده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونسیف) اعلام کرده است که محموله‌ یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۹۰۰  دوز واکسین کرونای جانسون – جانسون از طریق کوواکس به کابل رسیده است.

این محموله نخستین بخش کمک ۳.۳ میلیون دوز واکسین جانسون- جانسون است که امریکا برای کمک به افغانستان اختصاص داده است.

در همین حال، سفارت امریکا در کابل با تأیید این خبر گفته است که نخستین محموله ۱.۴۸ میلیون دوز واکسین جانسون – جانسون برای مبارزه با موج سوم کرونا به کابل رسیده است.

راس ویلسون، سرپرست امریکا در کابل گفته است که اهدای این محموله به افغانستان نشان دهنده‌ آن است که امریکا در روزهای دشوار در کنار مردم افغانستان ایستاده است.

این محموله از طریق برنامه دسترسی جهان به واکسین کرونا (کوواکس) به وزارت صحت عامه کشور سپرده شده است.

هیروی لودوویک دی لیس، نماینده یونسیف در افغانستان گفت که این محموله زمانی به افغانستان رسیده است که این کشور با چالش بزرگ کرونا دست‌و پنجه نرم می‌کند.

یونسیف از رسیدن این محموله استقبال کرده و آن را برای ادامه مبارزه با کرونا در افغانستان یک «قدم مهم» خواند.

تاکنون در افغانستان پایین تر از چهار درصد از مردم واکسین کرونا دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد تطبیق واکسین کرونا در افغانستان بسیار کند است.

این در حالی ‌است که با شروع موج سوم کرونا در افغانستان، جهش سریع در آمار مبتلایان و میزان مرگ‌ومیر کرونا دیده می‌شود. به صورت میان‌گین روزانه دو هزار بیمار جدید شناسایی می‌شود و حدود ۱۰۰ مرگ ثبت می‌شود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a684b
دکمه بازگشت به بالا