بازداشت اعضای گروه داعش دخیل در اختطاف عبدالرئوف از ولایت بلخ، فاریاب و جوزجان + ویدیو

ریاست عمومی امنیت ملی در خبرنامه ی از بازداشت اعضای گروه داعش دخیل در اختطاف عبدالرئوف از ولایت بلخ، فاریاب و جوزجان خبر میدهد

28 حوت 1399

نیروهای کشفی – عملیاتی ریاست عمومی امینت ملی در سلسه عملیات های طرخ ریزی شده، 55 عضو گروه داعش را که در اختطاف عبدالرئوف دخیل بودند را از ولایت بلخ، فاریاب و جوزجان بازداشت نمودند.

نیروهای کشفی – عملیاتی ریاست عمومی امنیت ملی دراین عملیات های طرح ریزی شده، عوامل ذیدخل در اختطاف عبدالرئوف را بازداشت نمودند. این اعضای گروه داعش به دلیل کاهش منابع اقتصادی این گروه، به اختطاف شهروندان ملکی، کارمندان دولتی و افراد تاجر و سرمایه دار روی آورده بودند تا از این طریق منابع مالی- اقتصادی داعش را افزایش دهند. اعضای این گروه اختطاف‌چی علاوه بر اینکه عبدالرئوف را اختطاف کرده، وظیفه‌ی نگهداری از خانواده های خارجی داعش که از ولایت ننگرهار به ولایت بلخ فرار نموده و مسئولیت انتقال منابع اقتصادی – مالی داعش از کشور های خارجی به داخش افغانستان را به عهده داشتند.

این سلسه عملیات های ریاست عمومی امنیت ملی همچنین موجب جلوگیری از حملات این گروه بر مراسم عروسی های دسته جمعی، حمله‌ی راکتی بر میدان‌هوایی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مزارشریف، حمله بر مراسم عاشورا و اختطاف شهروندان خارجی در ولایت بلخ شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی ضمن اینکه به شهروندان افغانستان این اطمینان را می‌دهد که به زودترین فرصت عبدالرئوف را آزاد خواهد ساخت، اعلام می کند که عملیات های پی‌در‌پی نیروهای امنیتی علیه گروه داعش و بازداشت اسلم فاروقی رهبر این گروه توسط نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی موجب تضعیف ساختاری – اقتصادی گروه داعش گردیده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a77b
دکمه بازگشت به بالا