بایدن و همسرش به مناسبت ماه محرم پیام داد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در در پیامی توییتری به مناسبت آغاز محرم وسال نو قمری نوشت: «جیل و من برای همه آنهایی که سال نو اسلامی و یادفداکاری تاریخی در ماه مقدس محرم را گرامی می‌دارند، بهترین آرزوها راداریم. ما به همراه شما ارزش‌های جهان‌شمول عدالت، تساوی و  شفقت راگرامی‌ می داریم».

Jill and I extend our warm wishes to all those observing the Islamic New Year and remembering the historical sacrifices during the holy month of Muharram. We join you in honoring the universal values of justice, equality, and compassion.

— President Biden (@POTUS) August 9, 2021

ارسال پیام به مناسب‌های مختلف برای باورمندان به ادیان و مذاهب مختلفشیوه‌ای معمول بین سران جهان است. با این حال بایدن در ارتباط بامسلمانان از ارسال پیام هم فراتر رفته است.

او در ماه اسد سال گذشته، پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوریآمریکا در جریان سخنرانی اینترنتی برای «انجمن یک میلیون مسلمان برایرای به جو بایدن»، برای آنها حدیثی از پیامبر اسلام خواند. پیش از آن نیزبایدن خواستار ارایه آموزش‌های عمومی بیشتری درباره «باور به اسلام»شده بود. اظهاراتی که برخی طرح آن در فصل انتخابات آمریکا را به معنیتلاش برای تاثیرگذاری بر رای‌دهندگان مسلمان آمریکایی تعبیر کردند.

یکی از مشهور‌ترین تکیه کلام‌های بایدن که چند بار توجه رسانه‌ها را به خودجلب کرده نیز «ان‌شاء الله» است. او ماه دلو گذشته در کمپین انتخاباتی خوددر مورد برقرار شدن بیمه همه‌گانی گفت: «ان‌شا‌ء‌الله». ان‌شاء‌الله را معمولامسلمانان به کار می‌برند و در بین آنان پر کاربرد است. ماه میزان سالگذشته هم زمانی که نخستین مناظره انتخاباتی خود را با دونالد ترامپ انجاممی‌داد، زمانی که سخن از انتشار اسناد مالیاتی به میان آمد، گفت: «ان‌شاء‌الله کی اسناد مالیاتی را منتشر می‌کنید

دکمه بازگشت به بالا