برشنا از دولت و مردم در نگهداری پایه‌های برق خواهان همکاری شد

پس از منهدم شدن پایه برق وارداتی در ولسوالی بگرام پروان، شرکت برشنا بار دیگر از نهادهای امنیتی و مردم خواسته است تا برای جلوگیری از تخریب تأسیسات برق در کشور به صورت جدی با این شرکت همکاری کنند.
شرکت برشنا روز یک‌شنبه، ششم سرطان، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که کار ترمیم پایه‌های منهدم شده در ساحه «رباط» ولسوالی بگرام پروان به سرعت ادامه دارد، این پایه برق وارداتی حوالی ساعت ۹:۰۰ شنبه‌شب، ساعتی پس از ترمیم پایه‌های تخریب شده در ولسوالی سالنگ این ولایت و وصل شدن برق به کابل و ۱۰ ولایت منهدم شد.

به گفته مسوولان شرکت برشنا، لین برق وارداتی در خنجان نیز به زودی وصل خواهد شد، در همین حال شرکت برشنا از مردم و نهادهای امنیتی کشور خواسته است تا برای تأمین امنیت پایه‌های برق به صورت جدی همکاری کنند، یک پایه برق در بیست‌وششم جوزا در ولسوالی سالنگ پروان در نتیجه‌ انفجاری منهدم شد. دو هفته پیش از آن دو پایه دیگر نیز در این ولسوالی انفجار داده شده بود. به دنبال یک لین برق وارداتی در خنجان در نتیجه جنگ در دوم سرطان قطع شد.

شرکت برشنا روز شنبه، پنجم سرطان، اعلام کرد که پایه‌های برق در سالنگ ترمیم و برق پایتخت و ولایت‌های هم‌جوار آن وصل شده است، ساعاتی نگذشته بود که یک پایه در منطقه رباط ولسوالی بگرام منهدم شد و دوباره کابل و ۱۰ ولایت مسیر برق وارداتی به تاریکی فرورفت.
در چند ماه گذشته بیش‌تر پایه‌های برق در شمال کابل تخریب و منهدم شده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a598b
دکمه بازگشت به بالا