برگزاری صنف های سوادآموزی برای پنج‌صد زن در ولسوالی‌های کهمرد و سیغان بامیان

موسسه «توسعه افکار اقتصادی زنان افغان» در هماهنگی و همکاری با آمریت سوادآموزی ریاست معارف بامیان، صنف‌های افتخاری سوادآموزی برای زنان را در دو ولسوالی این ولایت راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سریع، این صنف‌های سوادآموزی قرار است در بیست روستای این دو ولسوالی فعال شوند و طبق معلومات دفتر رسانه‌های ولایت بامیان، در این برنامه حدود پنج‌صد تن از زنانی که سواد ندارند، آموزش خواهند دید.

قرارداد این همکاری میان موسسه تطبیق‌کننده و آمریت سوادآموزی ریاست معارف بامیان، روز چهارشنبه، نهم سرطان، به امضا رسید که طبق قرارداد، آمریت سوادآموزی مسوولیت فراهم‌آوری قرطاسیه و مواد آموزشی را برعهده دارد. همین‌طور طرف قرارداد متعهد شده که به‌ صورت افتخاری این صنف‌های سوادآموزی را برای زنان در بیست روستای ولسوالی‌های کهمرد و سیغان برگزار کند.

داکتر آرزو عزیزی، مسوول موسسه «توسعه افکار اقتصادی زنان افغان» می‌گوید که این صنف‌های سوادآموزی تنها محدود برای پنج‌صد زن نیست، بلکه ادامه خواهد داشت و در صورتی ‌که مردم محل علاقه‌مند باشند، این نهاد آماده است زنان بیش‌تری را آموزش دهد.

به گفته‌ خانم عزیزی، هم‌زمان با بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها در ولایت بامیان، این صنف‌های سوادآموزی نیز عملاً آغاز می‌شود.

زنان و دختران در ولسوالی‌های کهمرد و سیغان و برخی مناطق دیگر ولایت بامیان به دلیل سنتی بودن جامعه کم‌تر به حق آموزش و سایر فعالیت‌های اجتماعی دسترسی دارند.

موسسه توسعه افکار اقتصادی زنان افغان، در سال ۲۰۱۷ میلادی به فعالیت آغاز کرده و به گفته مسوولان آن، بیش‌تر در بخش‌های ارتقای ظرفیت زنان، کمپین‌های محو خشونت علیه زنان، اشتغال‌زایی، شناسایی زنان بیوه و معرفی آن به نهادهای کمک‌کننده و همین‌طور کمک‌های بشردوستانه در حالات اضطراری کار کرده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a628b
دکمه بازگشت به بالا