برگزاری مراسم روز عاشورای حسینی با حضور پرشور زنان در افغانستان +تصاویر

مراسم روز عاشورای حسینی در روضه شریف شهر مزارشریف در شمال افغانستان، دشت برچی شهر کابل و هرات با حضور هزاران مشتاق حسینی زیر سایه امارت اسلامی افغانستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ شهر کابل، هرات و مزارشریف امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد حضور گسترده و باشکوه عزاداران حسینی بود اما آنچه این مراسم را به خود جلوه بیشتری داده بود حضور زنان در مراسم عزای حسینی با حضور طالبان بود.

زنانی که برای گرامی‌داشت قیام امام حسین (ع) گردهم آمده‌اند. این زنان با طی کردن صدها متر راه، خود را به روضه سخی رساندند.

روضه‌ی شریف امسال نیز شاهد حضور پرشور زنان بلخی در میان عزاداران است؛ زنانی که به گفته‌ی خودشان بخاطر احیا و گرامی‌داشت عاشورای حسینی و دلداری حضرت زینب (س) در کنار مردان در این مراسم شرکت کرده‌اند.

زنان بلخی می‌گویند که ساعت‌ها مسیر را پیاده طی کرده‌اند تا در عزای حسینی شرکت و دین خود را در برابر این قیام ادا کنند.

آنان می‌گویند که زنان در حین قیام حسینی، نقش حمایوی و پس از شهادت سیدالشهدا و یارانش نیز نقش تبلیغی داشتند؛ بنابراین زنان امروز نیز می‌خواهند در کنار مردان نقش دینی خود را در امر رساندن پیام قیام امام حسین (ع) ادا کنند.

در میان این زنان، اقشار مختلف پیر، جوان، کودک، طلاب، دانشجویان، کارمندان دولتی و سایر اقشار از نواحی ۱۲ گانه شرکت دارند.

زنان اشتراک‌کننده در این مراسم تاکید دارند که حضور آنان در عاشورای حسینی نشان داد که زنان منحیث نیمی از پیکر جامعه در برپایی دین اسلام وظیفه‌ی مهمی دارند؛ گاهی وظیفه‌ی پرستاری، گاهی مسوولیت یاری، سرپرستی و تبلیغ دین را مانند حضرت زینب سلام الله، به‌عهده دارند و آنان امروز نیز زنان عاشورایی را الگو گرفته‌اند.

این در حالی است که همه ساله زنان در مزارشریف در کنار مردان در مراسم عزاداری حسینی در روضه شریف شرکت می‌کنند.

لازم به ذکر است که طالبان امنیت مراسم عزاداری حسینی را در شهر مزارشریف و دیگر شهرهای افغانستان به عهده گرفتند و تاکنون گزارشی از حملات انتحاری و حمله به عزاداران حسینی گزارش نشده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a818b
دکمه بازگشت به بالا