بسیج نیروهای مردمی انجیل ولایت هرات علیه طالبان

به گزارش خبرگزاری سریع،  صدها تن از باشنده‌گان ولسوالی انجیل هرات، علیه طالبان تفنگ برداشتند و از نیروهای امنیتی اعلام حمایت کردند.

مقام‌های محلی هرات تأکید می‌کنند که از حرکت حمایتی باشنده‌گان هرات مبنی بر حمایت از نیروهای امنیتی پشتی‌بانی می‌کنند.

برخی از نماینده‌گان مردم در مجلس تأکید دارند که مردم منتظر آمدن صلح بودند، اما طالبان با کشتار انسان‌ها جوی خون راه ‌انداخته‌اند و مردم را برای مبارزه با خودشان بسیج کردند.

غلام فاروق نظری، نماینده مردم هرات در مجلس نماینده‌گان، به روزنامه ۸صبح می‌گوید که مردم از جنگ و خون‌ریزی خسته شدند و برای حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی تفنگ برداشتند تا به طالبان و سایر گروه‌های تروریستی نه بگویند و از دست‌آوردهای دو دهه اخیر حفاظت کنند.

برخی از باشنده‌گان ولسوالی انجیل هرات که برای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی بسیج شده‌اند از طالبان می‌خواهند دست از کشتار مردم بردارند و در غیر این صورت با مردم طرف قرار می‌گیرند.

عبدالصبور قانع، والی هرات، به رسانه ها گفته است که از حرکت‌های مردمی که برای حمایت از نظام جمهوریت و نیروهای مسلح کشور باشد، حمایت و پشتی‌بانی می‌کند. او تأکید دارد که حرکت‌ها و حمایت‌های مردمی خودجوش موجب دل‌گرمی نیروهای امنیتی در میدان‌های نبرد می‌شود و نشان می‌دهد که مردم از طالبان بی‌زار هستند.

در روزهای اخیر بسیج‌های مردمی در چندین ولایت کشور برای مبارزه با طالبان بسیج شده‌اند. وزارت دفاع ملی گفته است که نیروهای بسیج مردمی را مدیریت می‌کند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a597b
دکمه بازگشت به بالا