بشار اسد: امریکا و ناتو نمی‌توانند کاری را در جهان از پیش ببرند

رئیس جمهور سوریه در دیدار وزیر امور خارجه ایران گفت: پس از شکست امریکا در افغانستان و به ویژه پس از تحولات اوکراین مشخص شده که امریکا و ناتو نمی‌توانند کاری را در جهان از پیش ببرند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح روز (چهارشنبه 3 حمل) با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در دمشق دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه با اشاره به سرعت تحولات در منطقه اظهار داشت: پس از شکست امریکا در افغانستان و به ویژه پس از تحولات اوکراین مشخص شده است که امریکا و ناتو نمی‌توانند کاری را در جهان از پیش ببرند. بنابراین کشورهای منطقه به دنبال صف بندی‌های جدید برای جایگزینی حمایت‌های آمریکا هستند.

وی استاندارد دوگانه برخی از کشورها را مورد اشاره قرار داد و گفت: این کشورها در مقابل حملات رژیم صهیونیستی به سوریه سکوت کرده و موضعی اتخاذ نمی‌کنند.
رئیس‌ جمهور سوریه ادعای حسن نیت از سوی مقامات دولت امریکا را بی اساس خواند و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین را حکیمانه و درست توصیف و تاکید کرد: آنچه برای سوریه مهم است دیدگاه‌‌های ایران در مذاکرات وین و همراهی سوریه در این مسیر است.
بشار اسد دیدار جمعی از علمای اهل سنت ایران از سوریه را دارای معنای مهمی دانست و از امیرعبداللهیان درخواست کرد سلام ها و درود رئیس‌جمهور، دولت و ملت سوریه را به آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران و دکتر رئیسی رئیس جمهور ایران تقدیم کند.
در این دیدار همچنین تحولات فلسطین و برخی موضوعات دیگر دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا