تجلیل ازاولین دور فراغت شاگردان سواد آموزی طلوع آفتاب

خبرگزاری سریع، کابل: نهاد اجتماعی طلوع آفتاب پس از یک دوره نه ماهه درسی، بیش از چهل تن از بانوان را که از نعمت سواد محروم بودند، آموزش داده و فراغت شان را از یک دوره کورس های سواد آموزی جشن گرفت.
رقیه سادات رئیس این نهاد می‌گوید که طلوع آفتاب با درک مشکلات و چالش هایی که در جامعه ما وجود دارد، پا به میدان گذاشته و در کنار دیگر فعالیت های خود، در بخش ظرفیت سازی و سواد آموزی به مادران و خواهران که قادر به خواندن و نوشتن نبودند، زمینه آن را فراهم کرد تا بانوان بتوانند به درس و تحصیل رو بیاورند.
وی در همین ارتباط از عدم همکاری وزارت معارف گلایه‌مند است و می‌گوید که وزارت محترم معارف با توجه به ماهیت مسئولیت اش ایجاب می‌کرد که در مسئله سواد آموزی بانوان کشور با نهاد طلوع آفتاب وارد همکاری می‌گردید و گستره‌ی فعالیت‌ها در ابعاد وسیع‌تر آغاز می‌گردید. بانو سادات در ادامه می‌افزاید که وزارت محترم معارف نه تنها وارد چنین همکاری نشد؛ بلکه در برنامه این نهاد که به مناسبت فراغت سواد آموزان برگزار گردیده بود به دعوت این نهاد وقع نگذاشت و جهت اینکه روحیه سواد آموزی را در کشور مورد تشویق و ترغیب قرار دهد هیچ سهمی در برنامه فراغت نگرفت.
زنان نیمی از پیکر جامعه را تشکیل میدهند و بدون شک نمی‌توان از حضور مثمر نیمی از قشر جامعه چشم پوشی کرد. پس باید تمام نهادها، ارگان های مربوط و مسوول در بخش سواد و سواد آموزی در قسمت رشد، ظرفیت سازی و با سواد سازی زنان کارهای عملی و بنیادی را انجام دهند و از برنامه‌هایی که در چنین راستا جریان دارد حمایت نمایند.
این در حالی است که بانوان به عنوان آسیب پذیر ترین قشر جامعه طی تحولات چهار دهه‌ی اخیر از نعمت آموزش و پرورش محروم گردیده اند و صرفا در دو دهه‌ی اخیر حضور آنان در محیط‌های اکادمیک بدون مانع قانونی رسمی گردیده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a164b
دکمه بازگشت به بالا