تخریب پایه‌های برق و مافیای اقتصاد

تقریبا به فاصله زمانی هر یکماه، یکی از پایه‌های برق مسیر کابل تخریب می‌گردد، گروه طالبان مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرند، بعد از چند مدتی تعدادی افراد و اشخاص به این جرم بازداشت گردیده و راهی زندان می‌شوند؛ اما ریشه‌های این تخریب و عوامل پشت پرده آن هیچگاه با مردم شریک ساخته نشد. از چند سال بدینسو، بگو مگوهایی مبنی بر اینکه مافیای اقتصاد در پشت انفجار پایه‌های برق نقش دارد دیر مدتی که ذهنیت عموم را به خود مصروف ساخته است. واقعیت این است که چه طالبان باشد و یا مافیای اقتصادی، رنج تاریکی و پیامدهای اقتصادی آن را بر مردم تحمیل می‌نمایند.

کابل یک ولایت پر نفوس و دارای کارخانه‌های صنعتی و اماکن تجارتی مختلفی است که در صورت نبود برق، این تشبثات مضرات قابل توجهی را متحمل می‌گردند، شفاخانه‌ها، هوتل و رستورانت‌های مختلف، رسانه‌های سمعی و بصری کارخانجات و … به صورت عموم مجبور اند در اینصورت دستگاههای غول پیکر تولید برق و مواد نفتی جهت پیشبرد کارهای شان خریداری نمایند؛ ورنه در بازار آزاد رقابت‌های اقتصادی در این کشور ورشکست خواهند شد. هم اکنون جنراتورهای تولید برق با قیمت‌های گزاف در بازارهای کلان کشور در پی این قطع برق بازار گرمی مناسبی دارند، همینطور مافیای نفت و گاز بر فروشات شان افزوده و از این طریق به منافع ظاهری پر رونق دست می‌یابند؛ لذا احتمال اینکه پشت قضیه این انفجارها بر پایه‌های برق این مافیاها دست به کار باشند قابل تصور است.

نهادهای مسئول به خصوص نهاد محترم امنیت ملی اگر این مورد را ریشه نماید در می‌یابد که سلسله پیچیده آن در نهایت به چنین تاجران ختم می‌گردد، از این رو شناسایی و مجازات عاملین اصلی آن که زندگی مردم را همانند قلب‌های شان تاریک ساخته اند یک وظیفه‌ی ایمانی و اجتماعی نهادهای امنیتی است که دست های پشت پرده این شرارت از پروژه‌های عام المنفعه کوتاه نمایند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a505b
دکمه بازگشت به بالا