جهان به افغانستان دروغ می‌گوید

روز گذشته رزا اوتونبایوا، رئیس هیئت معاونت سیاسی سازمان ملل در افغانستان در دیدار با عبیدالرحمان نظامانی، سفیر پاکستان در کابل؛ به مبارزه با تروریزم در افغانستان تاکید نموده و همچنان به دولت فراگیر تاکید و تکیه کرده‌اند.

البته در باورهای سیاسی غرب، دروغ و حیله‌گری جایگاه بس عظیمی دارد و کشورهایی بودند و هستند که قربانی دروغ‌های غرب و نهادهای غربی شدند.

اگر جهان و یا کشورهای غربی و یا نهاد مهمی مثل سازمان ملل با افغانستان صادق است، چرا با کشوری که پایگاه و زایشگاه تروریزم است، برخورد جدی نمی‌کند و در یک نمایش مضحک نماینده‌اش را با سفیر این کشور می‌نشاند و به مبارزه با ترویزم تاکید می‌کند.

به راستی از نظر اینها تروریزم در افغانستان و ناامنی‌ها در این کشور از کجا منشأ می‌گیرد؟ آیا همین پاکستان نبوده و نیست که مدارس آن پایگاه تروریزم منطقه‌ای و حتا بین‌المللی بوده و قرار گزارش‌ها، گروه تروریستی داعش نیز در خاک پاکستان آموزش می‌بیند و سپس به ولایت‌های غربی و شمالی افغانستان فرستاده می‌شوند؟

سناریوی این معضل خیلی هم پیچیده نیست و غرب با استفاده از کشوری که به مار آستین منطقه شهرت دارد، تلاش کرده و می‌کند که افغانستان را یک‌بار دیگر به مرکز جولان تروریزم داعشی تبدیل کند و این تروریستان به عنوان نیروهای نیابتی‌شان اعمال و اهداف‌شان را در منطقه پیاده کنند که جغرافیای افغانستان بهترین گذرگاه برای این هدف است.

بنابراین امارت اسلامی که زمامداران فعلی افغانستان هستند، نباید درگیر دروغ‌های غرب و نهادهای کذابی چون سازمان ملل شوند، بلکه نیاز است در امر مبارزه با تروریزم جدی عمل کنند و جدی وارد عرصه شوند و از جانبی هم می‌شود از همکاری کشورهای منطقه که تجربه و قدرت لازم را در نابودی داعش دارند، استفاده کنند، زیرا تعامل با کشورهای منطقه، برگ برنده‌ای در برابر هرگونه توطئه غربی و تروریستی است. این کشور نباید بیش از این غرق در بحران‌هایی شود که غربی‌ها و در رأس آن امریکا، آنرا به وجود آورده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا