حسینی مزاری: ظرفیت جنگ دیگر در افغانستان وجود ندارد

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری می‌گوید که مردم از جنگ خسته شده و ظرفیت جنگ دیگر در داخل و نیاز حمایت از آن درکشور‌های منطقه و جهان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ مسوولان مرکز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی تبیان امروزسه‌ شنبه(24 حوت)همایشی مردمی تحت عنوان” شرایط حاکم در افغانستان و مسوولیت رسانه‌های اسلامی” را به منظور گرامی‌داشت از 25 هزار شهدای قیام ولایت هرات علیه شوروی، بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری صدای افغان (آوا) و نیمه شعبان میلاد امام زمان(عج) را در کابل برگزار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری رئیس عمومی مرکز‌فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و تبیان که در این همایش صحبت می‌کرد با برشمردن مسوولیت‌های رسانه‌ها گفت:” در شرایط کنونی رسانه‌ها مسوولیت دارند که روشن‌گری کرده و مردم را از نگرانی‌ها موجود نجات دهند”.

آقای مزاری گفت: رسانه‌ها در جهت ساختن یک جامعه متعالی و خود کفا نقش اساسی دارند و باید رسانه‌ها با روشن‌گری مردم را اطمینان دهند که دیگر جنگ در افغانستان به‌وقوع نخواهد پیوست.

رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی تبیان با برشمردن دلایل به‌وقوع نپیوندد جنگ دیگر در افغانستان گفت:” مردم افغانستان از جنگ بیش از 40 ساله در این کشور خسته اند و دیگر زمینه و ظرفیت جنگ تحت هیچ نام در داخل افغانستان وجود ندارد”.

آقای مزاری افزود: در منطقه هم دیگر انگیزه حمایت از جنگ تحت نام مقاومت و … وجود ندارد دو کشور همسایه افغانستان(جمهوری اسلامی ایران و پاکستان) که بازیگران اصلی در این کشور هستند دیگر خواهان ادامه جنگ و حمایت از کسی و گروه را ندارند آنها خواهان محکم شدن پایه‌های همین حکومت و تامین امنیت در این کشور هستند.

او افزود: امریکا هم دیگرعلاقه‌ی حمایت ازجریان‌های مقاومت در افغانستان را ندارد آنها اولویت‌های دیگر مانند چین و روسیه را در نظر گرفته اند و اگر هم بخواهند دیگر هم نمی‌توانند.

آقای مزاری خالی بودن دست مقاومت‎گران از تجهیزات نظامی، عدم حضور رهبران آنها در داخل و نداشتن روحیه جنگ و ایثارگری در وجود رهبران آنها را از دیگر دلایل آغاز نشدن جنگ در این کشور عنوان کرد.

آقای علوی با انتقاد از عدم دسترسی به اطلاعات گفت: ما در 20 سال با مشکل دسترسی به اطلاعات مواجه بودیم و در حکومت فعلی هم این مشکل حل نشده است.

این درحالی است که با تسلط حدود هفت ماه حکومت جدید در افغانستان تا هنوز هیچ کشوری امارت اسلامی را به رسمیت نشناخته است.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا