حقانی: بیش یک میلیون مهاجر به کشور عودت کرده است

خبرگزاری سریع: خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان حکومت سرپرست می‌گوید‌که با تسلط امارت اسلامی در‌افغانستان بیش از یک میلیون مهاجر به کشور عودت کرده است.
به گزارش خبرگزاری سریع؛ آقای حقانی که امروز یک‌شنبه(7جوزا) در مراسم توزیع کمک به نیازمندان در کابل صحبت می‌کرد گفت: با تسلط امارت اسلامی در افغانستان یک میلیون و 300 هزار مهاجر افغانستان از کشور‌های مختلف به کشور عودت کرده اند.
وی افزود که بیشترین این مهاجرین از کشورهای ایران و پاکستان به افغانستان عودت کرده که روزانه تا سه هزار تن نیز از مرز‌های ایران و پاکستان به کشور داخل شده‌اند.
خلیل الرحمان حقانی از دیگر مهاجرین نیز خواست که با تامین امنیت موجود در افغانستان، به کشور عودت کنند.
سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان حکومت سرپرست گفت: ما تلاش داریم تا عودت کننده‌گان را تحت حمایت مالی و مکانی خویش قرار دهیم.
حقانی در ارتباط به تنش بالای حقابه آبه ایران از دریای هلمند میان طالبان و ایران گفت: ما از کشور مسلمان و همسایه خویش توقع داریم مسایل سیاسی را با مسایل مهاجرین ربط ندهند.
او تاکید کرد که ما مدیون حمایت جمهوری اسلامی ایران در ارتباط به حمایت از مهاجرین افغان هستیم ولی باز هم توقع داریم که با مهاجرین افغان رفتار نیک داشته باشند.
گفتنی است که وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان حکومت سرپرست امروز به همکاری موسسه زنان افغان، برای زنان برای 400 زن بی سرپرست و نیازمند مواد غذایی توزیع کردند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا